آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

زمینه‌های همکاری‌ فرهنگی ایران و ترکیه بررسی شد

در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نظام‌ زاده و سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا، زمینه‌های همکاری‌ فرهنگی ایران و ترکیه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت‌الاسلام والمسلمین نظام‌ زاده، نماینده ولایت فقیه در امور دانشجویان خارج از کشور به همراه مقصود سلیمان‌پور، رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با علیرضا دانش‌نیا، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا دیدار کردند.

دانش‌نیا به ارائه توضیحاتی درباره سوابق و کارهای انجام شده در مناسبت‌های دینی و مذهبی، کلاس درس‌های اخلاق و احکام و آموزش قرآن در ماه مبارک رمضان که به صورت غیر حضوری در شبکه‌های اجتماعی رایزنی فرهنگی در آنکارا بارگذاری می‌شود و همچنین، خدمات حضوری که به ایرانیان اعم از دانشجویان مقیم و دیگران ارائه می‌شود، پرداختند.

دانش نیا گفت: «این نمایندگی از هیچ کوششی برای همیاری و همکاری در راه تامین کاستی ها و پر کردن خلأهای فرهنگی و مذهبی که دانشجویان ممکن است به خاطر دور بودن از خانواده تجربه کنند، فروگذار نخواهد کرد.»

سلیمان‌پور با اشاره به حضور پر تعداد دانشجویان ایرانی در ترکیه، اهمیت ارائه محصولات فرهنگی را بسیار مهم دانست و خواستار توسعه همکاری در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام نظام‌ زاده نیز در سخنانی، به اهمیت برطرف کردن مشکلات دانشجویان و ارائه برنامه‌های مذهبی، مناسبتی و فرهنگی به دانشجویان تأکید کرد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا