آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری مراسم ۱۳ آبان در باکو

مراسم روز «مبارزه با استکبار جهانی» و روز «دانش‌آموز» در مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر (عج) ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان برگزار شد.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم ۱۳ آبان روز «تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز «دانش‌آموز»، با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو، صادق یزدی، رییس مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر (عج) ایرانیان مقیم باکو و جمعی از مسئولان و کارکنان سفارت ایران، معلمان و دانش‌آموزان در محل این مجتمع آموزشی، برگزار شد.

این مراسم با تلاوت با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با سخنرانی فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص به جایگاه روز ۱۳ آبان در تاریخ معاصر ایران اسلامی و نقش جوانان ایرانی در انقلاب اسلامی ادامه یافت.

وی با اذعان اینکه جوانان سرمایه بزرگ و آینده کشورمان هستند، گفت: جوانان ایرانی در مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) درس خوانده‌اند و مبارزه با ظلم و استبداد و خودکامگی را از این مکتب و قیام آن حضرت فرا گرفته‌اند.

فارسی به قهرمانی جوانان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آنها در آن دوره قلم را به زمین گذاشته و برای دفاع از کشورشان به پا خاستند و در این راه از جان خود هم دریغ نکردند.

رایزن فرهنگی کشورمان در باکو به نقش جوانان ایرانی در دستیابی به رتبه‌های علمی در جهان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر شاهدیم که دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی جایزه المپیادهای علمی معروف جهان را برای ایران اسلامی به ارمغان می‌آورند.

صادق یزدی، رییس مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر (عج) ایرانیان مقیم باکو نیز، اظهار کرد: ما همچنین در این روز یاد شهدای دانش‌آموز را که برای استقلال و آزادی و دفاع از میهن اسلامی به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم.

وی افزود: دانش‌آموزان وظیفه دارند در چنین شرایط برای کسب علم و دانش به نحو احسن تلاش‌های لازم از خود نشان دهند.

در ادامه این مراسم، دانش‌آموزان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و سرود، یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز را گرامی داشتند و المپیاد ورزشی دانش‌آموزان این مجتمع آموزشی در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا