آذربایجاناخبارایران

برگزاری مراسم پایان دوره های آموزشی رایزنی فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان

 مراسم پایانی دوره های آموزشی 120 نفر از دانش آموزان جمهوری آذربایجان در رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  این دوره ها شامل آموزش قرآن کریم، زبان و ادبیات فارسی ، آشنایی با رایانه، بافندگی، خیاطی و نقاشی بود که از مهر ماه سال گذشته شروع و تا پایان خرداد ماه سال 93 در خانه فرهنگ ˈشهریارˈ وابسته به رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.
در مراسم پایانی این دوره آموزشی که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، ˈطاهره محمدواˈ از اساتید قرآن کریم ، ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در برپایی این دوره های آموزشی ، توانایی در خواندن قرآن کریم را مرحله اول عبادت دانست و برای دانش آموزان توفیق در عمل به آیات الهی را آرزو کرد.
ˈلاله کریملیˈ استاد زبان و ادبیات فارسی خانه فرهنگ شهریار نیز با استقبال از اقدام رایزنی فرهنگی سفارت ایران به خاطر برپایی این دوره ها ، به سطح کیفی بالای کلاسهای آموزشی اشاره کرد و برای دانش پذیران آرزوی موفقیت نمود.
در ادامه این مراسم ˈسید ابراهیم ابراهیمیˈ رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو، برگزاری موفقیت آمیز دوره های آموزشی را به دانش پذیران و اساتید تبریک گفت و با اشاره به اهمیت آموزش علم در دین مبین اسلام ، آموختن قرآن کریم را برای همه مسلمانان امری ضروری دانست .
وی همچنین به اهمیت آموزش زبان برای آشنایی با فرهنگ کشورها اشاره و از زبان و ادبیات فارسی به عنوان یکی از کهن ترین زبانهای جهان و دروازه ورود به فرهنگ ایران زمین یاد کرد.
در پایان این مراسم ، گروه همخوانی ˈکوثرˈ وابسته به خانه فرهنگ شهریار به اجرای برنامه پرداخت و سپس گواهی پایان دوره به دانش پذیران ارایه شد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا