آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مسجد کبود ایروان

برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش از شب اول ماه محرم در مسجد کبود ایروان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در شب اول ماه محرم پس از قرائت زیارت عاشورا و برپایی نماز جماعت و عشاء، مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور سفیر، ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت(ع) در مسجد کبود ایروان برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد فلاح»، امام جماعت مسجد کبود ایروان در سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، ماه حزن و اندوه؛ با استناد به روایات، یادآور شد حادثه کربلا حادثه‌ ای تلخ و ناگوار بوده است.

وی گفت: «امام صادق (ع) فرمود وقتی شب اول محرم می‌شود ملائکه آسمان پیراهن پاره پاره و خونین امام حسین را بین زمین و آسمان قرار می‌دهند و قلوب مؤمنین را محزون و اشک چشمشان را جاری می‌سازند.»

امام جماعت مسجد کبود ایروان با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) به جنایاتی که در حق امام حسین و خاندان عصمت و طهارت شده پرداخته و اظهار کرد: «مردم حتی حرمت ماه محرم که در جاهلیت قبل از اسلام در آن جنگ و خونریزی نمی‌کردند را نگه نداشته و انواع جنایات را مرتکب شدند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فلاح در پایان ابراز امیدواری کرد که همه باید به دنبال افزایش معرفت خویش درباره امام و حجت خدا باشند.

این مراسم با مدیحه سرایی بهروزی، از مداحان اهل بیت (ع) به پایان رسید.

گفتنی است؛ مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به مدت 13 شب به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مسجد کبود ایروان برگزار می‌شود.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا