اخبارایرانروسیه

برگزاری سوگواری اربعین کربلای حسینی در مسکو/تصاویر

صدها نفر از ایرانیان و شیعیان مقیم مسکو پایتخت روسیه با برگزاری مراسم های باشکوه در اربعین حسینی برای سیدالشهدا و یاران باوفایش عزاداری کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مراسم سوگواری اربعینی شیعیان مسکو شامگاه سه شنبه در مسجد خاتم الانبیاء (ص) مجتمع وابسته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خیابان «نواتروف» پایتخت روسیه برگزار شد که در آن افزون بر کارمندان دستگاه ها و نهادهای جمهوری اسلامی ایران، ده ها نفر از مسلمانان غیرایرانی مقیم مسکو نیز در آن شرکت کردند.
حجت الاسلام والمسلمین گیوی در این مراسم اهداف سیدالشهدا (ع) و اهمیت واقعه کربلا در زنده نگه داشتن اسلام و آرمان های الهی آن و عزت و سربلندی مسلمین را تشریح کرد.
وی بر ضرورت پیروی از راه و سلوک سالار شهیدان(ع) که همانا راه نبی اکرم (ص) است تاکید و برگزاری مراسم های عزاداری و سوگواری را از مهم ترین روش حفظ یاد شهدای کربلا و مجاهدت های آنها برای صیانت از دین خدا عنوان کرد.
این مراسم با نوحه خوانی یکی از مداحان اهل بیت (ع) ادامه یافت و حاضران با سینه زنی و فریاد حسین حسین برای سالار شهیدان عزاداری کردند.
شیعیان جمهوری آذربایجان و نیز با برگزاری مراسم باشکوه دیگری در حسینیه شیعیان آذربایجانی ها یاد سالارشهدا (ع) و یاران باوفایش و حماسه جاودانه کربلا را زنده نگه داشتند.
در این مراسم فامیل جعفراف از روحانیون آذری و رییس تشکل دینی جامعه شیعیان مسکو در رثای امام حسین(ع) و آزادگی آن حضرت و یارانش سخنانی بیان داشت.
در ادامه، یکی از مداحان به نوحه خوانی پرداخت و حاضران با سینه زنی سوگواری کرده و اشک ماتم ریختند.
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا