آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومیقره باغگرجستان

برگزاری سمینار شهادت عزت و آزادی در شهر مارنئولی/ تصاویر

سمینار «شهادت، عزت و آزادی» در شهر مارنئولی گرجستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دیروز دوشنبه 28 دسامبر، سمیناری با عنوان «شهادت، عزت و آزادی» در مارنئولی گرجستان برگزار شد. این سمینار در حسینیه جمعیت اهل بیت (ع) این شهر برگزار گردید.

آغاز این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط  قاری قرآن رضا جعفری و با اجرای روحانی کامران ممد اف صورت گرفت. شیخ رامین ایگید اف از هیئت مسلمانان گرجستان، حسن یوسف زاده، نماینده تازه منصوب شده دانشگاه بین المللی المصطفی در گرجستان و داود زارع، نماینده سابق دانشگاه بین المللی المصطفی در گرجستان در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

سخنرانان درباره شهدایی که به خاطر قره باغ و دیگر سرزمین های اسلامی جان خود را از دست دادند، صحبت کردند. در این صحبت ها به این موضوع اشاره شد که شهدا را می توان به دو بخش تقسیم کرد؛ شهید میهن و امت. شهید پولاد هاشم اف و سردار سلیمانی هم شهیدان میهن و هم شهیدان امت هستند. حاج رامین در این مراسم از شهید سلیمانی به عنوان سید الشهدای عصر حاضر نام برد و دیگر سخنرانان نیز القابی مانند شهید امنیت، شهید تربیت شده در مکتب حضرت زهرا (س) و شهید مبارزه با تروریسم و دفاع از کل مظلومان جهان به این شهید گرانمایه نسبت دادند.

همچنین در این سخنرانی ها از روندهای جاری در جهان، از جمله اقدامات افراطی، اقدامات تروریستی و سیاست تجاوز به شدت انتقاد شد.

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو رئیس جمعیت دینی جمعه آذربایجان، آیت ‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از جمهوری اسلامی ایران، سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ویژه مقام معظم رهبری در قفقاز از جمهوری آذربایجان، اکبر قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و نورالدین شیرین رئیس کانال تلویزیونی قدس نیز در این سمینار سخنرانی کردند.  گفتنی است، در این مراسم حمید مصطفوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، حاج راسیم ممد اف رئیس جمعیت اهل بیت (ع) گرجستان، حاج حاجی اف امام جمعه، حاج عزیز نبی یف و سایر شخصیت های مذهبی مانند اعضای  شورای اداره مسلمانان گرجستان و همچنین اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا