آذربایجاناخبارایران

برگزاری دوازدهمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان آیسسکو در باکو

دوازدهمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان اسلامی آموزشی ، علمی و فرهنگی (آیسسکو) روز پنجشنبه با حضور الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و هیات کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش کشورمان در باکو برگزار شد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این اجلاس برگزاری ۱۲ اجلاس کنفرانس عمومی سازمان آیسسکو در باکو را رویداد مهم برای کشورش خواند و گفت : :در حال حاضر آیسسکو در عرصه بین المللی به یک نهاد معتبر تبدیل شده است .
وی افزود: جمهوری آذربایجان به تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی در خارج از کشور اهمیت زیاد قایل است و علاقمند تحکیم روابط میان ادیان و بین فرهنگی است .
الهام علی اف با اشاره به تلاش های جمهوری آذربایجان در راستای تحکیم و تقویت همبستگی اسلامی و تبلیغ ارزشهای اسلامی گفت : جمهوری آذربایجان همچنین با اسلام هراسی مبارزه می کند
در این اجلاس عبدالعزیز عثمان التویجری مدیر کل آیسسکو با اتفاق آرای حاضران مجددا به سمت مدیر کل این سازمان انتخاب شد .
همچنین ریاست دوره ای در کنفرانس عمومی سازمان اسلامی آموزشی ، علمی و فرهنگی (آیسسکو) به جمهوری آذربایجان واگذار شد .
عبدالعزیز عثمان التویجری مدیر کل آیسسکو طی سخنان با اشاره به وظایف پیشرو این سازمان گفت : ما باید بطور مشترک تلاش کنیم تا نسل جوان را از چنگ افراطگرایان و تروریستها نجات دهیم .
مدیر کل سازمان آیسسکو افزود: ما فعالیت های خود جهت برقراری هر چه بیشتر روابط تنگاتنگ میان کشورهای اسلامی را ادامه خواهیم داد .
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز با تقدیر از تلاش های سازمان آیسسکو جهت ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی گفت ، با توجه به جهت گیری آموزشی ، علمی و فرهنگی این سازمان ، به نظر می رسد که این اجلاس و اجلاس های شبیه بتواند کشورهای مسلمان را هر چه بیشتر به هم نزدیک کند .
وی در حاشیه این اجلاس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی بیشتر بین اقوام و مذاهبی که در کشورمان زندگی می کنند ، نشانگر این است که با گفت و گو ، تعامل و تفاهم می توانیم در کنار هم دیگر زندگی کنیم.
وی اضافه کرد با این وحدتی که بین کشورهای مسلمان ایجاد خواهد شد ما امیدواریم که امت واحد اسلامی بتواند به آن اهدافی که دین مبین اسلام و پیامبر بزرگوار اسلام برای ما تعیین کرده نایل شویم .
علی اصغر فانی در پاسخ به سووالی در باره چشم انداز همکاری ایران و جمهوری آذریجان در حوزه آموزش و پرورش ، دیدار اخیر با همتای آذربایجانی در پاریس را خاطر نشان کرد و آمادگی ایران برای ادای تجربیات خود در حوزه آموزش و پرورش به جمهوری آذربایجان را اعلام کرد
وی افزود: به توجه به این که وزارت آموزش در جمهوری آذربایجان شامل مدارس و دانشگاهها می شود ما در زمینه دانشگاهی و تبادل استاد ودانشجو هم همکاری خوبی داریم و در آینده این همکاری می تواند توسعه پیدا کند .
وزیر آموزش و پرورش کشورمان در این سفر دو روزه به باکو قرار است همچنین با همتای آذربایجانی خود دیدار کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا