آذربایجاناخباراردبیل

ورود بيش از 168 هزار گردشگر آذري به اردبيل

امسال بیش از 168 هزار گردشگر خارجی از جمهوری آذربایجان به استان اردبیل وارد شده اند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این مطلب در نشست با اصحاب رسانه گفت: این گردشگران آذربایجانی در 5 ماه گذشته از طریق پایانه مرزی بیله سوار وارد استان اردبیل شده اند.
تقی زاده در مورد آمارهای اقامتی استان اردبیل در پنج ماهه نخست امسال افزود: در این مدت، 240 هزار نفر روز مسافر در مدارس و 720 هزار نفر روز در مراکز اقامتی استیجاری استان اقامت داشته اند.
وی با بیان اینکه ارزیابی آمار ورودی گردشگران و مسافران به استان اردبیل در سال های گذشته از طریق دستگاه های ترددشمار اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل انجام می شد که به دلیل دقیق نبودن آمارها قابل اتکاء نبود، گفت: از امسال آمار گردشگران ورودی برحسب اقامت مسافران در مراکز اقامتی و اقامتگاه های رسمی محاسبه می شود.
معاون گردشگری استان اردبیل میانگین اقامت گردشگران داخلی را 2 و شش دهم شب و متوسط اقامت گردشگران خارجی را 3 و شش دهم شب در استان بر اساس آمار ارائه شده بیان کرد و گفت: آمار اقامت گردشگران و مسافران در مراکز اقامتی استان در سال جاری بیش از 15 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا