اخباراردبیلایران

امام جمعه اردبیل: نیروهای تخصصی در حوزه فرهنگ منطقه به‌کار گرفته شود

امام جمعه اردبیل گفت:‌ باید نیروهای کاردان و تخصصی در حوزه فرهنگ منطقه به کار گرفته شود چرا که برنامه‌های فرهنگی نیازمند نیروهای تخصصی و کاردان است.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی  در مراسم گرامیداشت روز مساجد در اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی در حال حاضر با توجه به برهه حساس کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیاز است در حوزه فرهنگ نیروهای کاردان و تخصصی به کار گرفته شود تا شاهد رشد و توسعه برنامه‌های فرهنگی در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و استکبار جهانی سرمایه‌‌گذاری زیادی در حوزه ترویج فرهنگ جامعه به کار گرفته‌اند، افزود: نیاز است مسئولان فرهنگی با استفاده از تخصص و توانمندی اساسی برنامه‌های تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ انجام دهند تا نقشه‌های دشمنان به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان نقشه‌های بسیار زیادی برای دور کردن جوانان از حضور در مساجد دارند و با اجرای برنامه‌های مختلف در صدد جذب جوانان هستند که در این زمینه مسئولان فرهنگی رسالتی خطیر و حساس دارند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از خدمات ارزنده انقلاب اسلامی ایران خدمات علمی است چرا که در سایه این خدمات علمی کشورمان در بخش‌های مختلف به اقتدار و عزت همه‌جانبه دست یافته و ما قدردان این خدمات علمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید مراکز تربیتی و علمی باشد، افزود: نباید در این زمینه مسئولان مربوطه کوتاهی کنند چرا که مساجد ظرفیت بسیار بزرگی است که می تواند تاثیرات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور نیازمند تربیت نیروهای فرهیخته و نسل سالم است افزود: تربیت این نیروها از همین مراکز فرهنگی و مساجد است که صورت می‌گیرد و باید برای این امر برنامه‌ریزی منسجمی انجام شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز فرهنگی باید در مناطق مختلف اولویت اساسی باشد، افزود: از اینکه امروز شاهد هستیم در برخی شهرک‌ها مراکز فرهنگی و مساجد وجود ندارد بسیار متاسفیم.

عاملی با اشاره به افزایش طلاق و هجمه‌های دشمنان در بخش‌های مختلف اظهار داشت:‌ نیاز است خانواده‌ها و مسئولان گوش به زنگ باشند و در تربیت فرزندان خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد تضعیف فرهنگ اعتقاداتی جوانان این مرز و بوم است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا