آذربایجاناخبارایران

برگزاري «روزهاي فيلم ايران» در جمهوري آذربايجان

مراسم روزهای فیلم ایران درجمهوری آذربایجان با حضور تعدادی از کارگردانان، تهیه کنندگان ، روشنفکران و علاقمندان سینما در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از واحد مرکزی خبر، در این مراسم که به ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان برگزار شد، سخنرانان ، ویژگی های سینمای ایران در پس از انقلاب اسلامی را تبیین کردند.
محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی فاقد سینمای ملی و دینی بود افزود: سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی با تکیه بر ارزشهای انسانی و اسلامی توسعه پیدا کرد.
«ایاز سالایف» کارگردان مشهور جمهوری آذربایجان نیز با تاکید بر اینکه سینمای ایران در قبل از انقلاب یک سینمای تقلیدی و بی هویت بود،افزود: پس از انقلاب اسلامی ، ایران الگوی جدیدی وارد سینمای جهان کرد که توجه به معنویات در محور آن قرار دارد.
تعدادی ازمهمانان این مراسم نیز درمصاحبه با واحد مرکزی خبر، با تاکید بر اینکه امروز سینمای ایران در جهان شناخته شده و دوستداران فراوانی دارد،از ممنوعیت پخش سریالهای خارجی از جمله ایرانی در جمهوری آذربایجان انتقاد و خواهان پخش سریالهای ایرانی در جمهوری آذربایجان شدند.
مراسم های روزهای فیلم ایران درجمهوری آذربایجان به مدت دو روز برگزارمی شود، در اولین روز این مراسم فیلم «ملک سلیمان» که به آذری دوبله شده بود، به نمایش درآمد که با استقبال حاضران مواجه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا