آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومیگرجستان

برپایی نمایشگاه هنری دانش‌آموزان مدارس گرجی و ایرانی در ۴۴ سالگی انقلاب/ تصاویر

با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه آثار نقاشی، دانش‌آموزان مدارس فارسی آموز گرجی و مجتمع آموزشی فردوسی ایرانیان تفلیس توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام الله دهه فجر، سیزدهمین نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری (نقاشی) دانش‌آموزان مدارس فارسی آموز گرجی و مجتمع آموزشی فردوسی ایرانیان تفلیس از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان برگزار شد.

در این مراسم، محمود ادیب، سفیر و احمدعلی مهری اردستانی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در گرجستان، مدیر مدرسه ایرانیان، معلمان مدارس گرجی و ایرانی، دانش‌آموزان منتخب و تعدادی از خانواده‌های آنان حضور داشتند.

مهری اردستانی در سخنانی، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های هنری موجب آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ مردم دو کشور شده و زمینه رشد و تقویت استعدادها و خلاقیت‌های فارسی آموزان را فراهم می‌کند.

رایزن فرهنگی کشورمان گفت: امروز شاهد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری (نقاشی) دانش‌آموزان ایرانی و گرجی هستیم و این فرصت مغتنمی است که دانش‌آموزان ایرانی و گرجی با یکدیگر آشنا شده و ارتباط دوستی برقرار کنند و زبان فارسی بین آنان نیز تقویت شود.

در ادامه، ادیب، سفیر کشورمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و گرجستان اظهار داشت: آثاری که شما دانش‌آموزان‌ عزیز از خود به جای گذاشته‌اید بسیار مهم و اثر گذار است زیرا آثار و نقاشی‌های خلق شده توسط شما حاصل تراوش ذهن و شناخت از دو فرهنگ و دو ملت ایران و گرجستان است و این در طول تاریخ باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد : بعد از نیمه دوم قرن بیستم که وسایل الکترونیکی وارد فرهنگ جوامع مختلف شد تا حدودی اثر کاغذ و کلمه از بین رفت و فضای مجازی علیرغم همه آثار مثبتی که دارد موجب شده ارتباط بین ملت‌ها تا حدودی کاهش یابد لذا نقاشی و خلق آثار هنری می‌تواند این نقیصه و مشکلی را که بروز و ظهور فضای مجازی در ارتباط ملت‌ها با یگدیگر ایجاد کرده از بین ببرد.

شایان ذکر است، در این دوره از نمایشگاه، 99 اثر از دانش‌آموزان مدارس فارسی آموز تفلیس و مجتمع آموزشی فردوسی ایرانیان دریافت شد و پس از بررسی و ارزیابی آثار از نظر موضوع، کیفیت و …، تعداد 21 اثر را به عنوان برتر انتخاب و با اهدای جوایزی به رسم یادبود تقدیر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا