آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

برنامه 30 ساله رژیم صهیونیستی برای بخش آب کشاورزی جمهوری آذربایجان

رژیم صهیونیستی در حال تهیه برنامه 30 ساله برای تامین آب کشاورزی جمهوری آذربایجان است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از «رپورت»، رسانه های اسرائیلی از تهیه برنامه جامع رژیم صهیونیستی در بخش آب کشاورزی جمهوری آذربایجان خبر می دهند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملی آب رژیم اشغالگر قدس “Mekorot” و سازمان اصلاح آبیاری و منابع آبی جمهوری آذربایجان، توافقنامه تجاری در زمینه آبیاری و تامین آب بخش کشاورزی امضا کرده اند.

در چهارچوب این توافق نامه، طرف اسرائیلی خدمات کنترلی و مشاوره ای در زمینه آبیاری و آب کشاورزی به جمهوری آذربایجان ارائه می دهد.
همچنین سازمان آب رژیم صهیونیستی، طرح جامع بلند مدت تامین آب کشاورزی جمهوری آذربایجان را به ارزش چندین میلیون شیکل اسرائیل و با امکان توسعه قرارداد، طراحی و آماده خواهد کرد.

گفته می شود سالانه نزدیک به یک میلیارد متر مکعب آب در جمهوری آذربایجان هدر می رود و رژیم صهیونیستی برای رفع چنین مشکلاتی، توصیه هایی را برای افزایش بهره وری، کاهش مصرف آب، استفاده از مدل های پیشرفته برای نظارت و نگهداری و کاهش هزینه های انرژی ارائه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که سفر مدیر سازمان ملی آب رژیم صهیونیستی (Mekorot) به جمهوری آذربایجان در چهارچوب سفر هیئتی به سرپرستی «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی این رژیم انجام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا