آذربایجاناخبارایران

در دیدار مقامات اقتصادی ایران و آذربایجان بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور تأکید شد

در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه معادن جمهوری اسلامی ایران با وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور تأکید شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز؛ شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان در دیدار با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه معادن به توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: شما در زمان بسیار خوبی به باکو آمده اید و شرایط برای توسعه روابط بسیار فراهم است.

وی که رئیس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز است با ارائه پیشنهاداتی برای تقویت مناسبات اقتصادی فیمابین افزود: ساخت ماشین آلات نفتی با سرمایه گذاری مشترک جزو برنامه های دو کشور است و ما آماده سرمایه گذاری در این حوزه هستیم.

شاهین مصطفی یف همکاری مشترک دو کشور در زمینه تولید خودرو را نیز مفید دانست و افزود: در حوزه دارو سازی نیز آماده ایجاد تسهیلات برای بخش های خصوصی دو کشور می باشیم.

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان به ظرفیت های همکاری دو کشور در بخش معادن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم همکاری های فی مابین در این زمینه نیز توسعه یابد.

مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه معادن جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار به تحولات مثبت اخیر برای توسعه همکاری های دو کشور اشاره و گزارشی در مورد ظرفیت های معدنی ایران ارائه کرد و از آمادگی کشورمان برای سرمایه گذاری مشترک در ایران و آذربایجان در اکتشاف و بهره برداری از معادن خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه معادن جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام گرم نعمت زاده و واعظی وزرای ایرانی به وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان بر ضرورت تبادل هیأت های کارشناسی برای عملیاتی کردن زمینه های همکاری فی مابین تأکید کرد.

مهدی کرباسیان به تجارب خوب کشورمان در بخش صنعت، معدن و فولاد سازی نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم این تجارب را در اختیار برادران آذری قرار دهیم.

مهدی کرباسیان همچنین در سفر خود به باکو با مدیر عامل شرکت باکو استیل دیدار و پیرامون همکاری های بخش خصوصی دو کشور در بخش های فولاد، آهن و تولید شیشه بحث و تبادل نظر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا