آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغنخجوان

بررسی همکاری ایران و نخجوان در امور استاندارد

سید احمد حسینی سرکنسول ایران در نخجوان و بختیار اسماعیل اف رئیس اداره دولتی نظارت بر بازار مصرف و ضد انحصار(استاندارد) جمهوری خود مختار نخجوان ضمن دیداری، همکاری دو طرف برای توسعه استاندارد را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اسماعیل اف در آغاز این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد از کمک و همراهی جمهوری اسلامی ایران به  جمهوری آذربایجان در آزادسازی سرزمین های اشغالی در قره باغ تشکر و مراتب قدردانی خود را اعلام کرد. وی همچنین فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

 در این دیدار در مورد همکاری اداره استاندارد جمهوری خود مختار نخجوان با سازمان ملی استاندارد ایران از جمله در استان های آذربایجان شرقی و غربی بحث شده و به اهمیت و نقش کیفیت، مرغوبیت و نیز بسته بندی های مناسب برای صادرات کالا به نخجوان تاکید شد.

  رییس اداره دولتی نظارت بر بازار مصرف و ضد انحصار (استاندارد) جمهوری نخجوان با اشاره به عزم و اراده این جمهوری خود مختار برای ارتقای مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران، توجه به مسائل استاندارد از جمله ارایه توضیحات لازم به زبان آذری در محصولات صادراتی و تاریخ مصرف آنها و نیز توجه به مرغوبیت و کیفیت محصولات فنی و لوازم خانگی را حائز اهمیت دانست و آن را در افزایش مراودات و نیز راحتی شهروندان نخجوانی که در سفر به ایران کالاهای مورد نیاز ایرانی را خریداری می کنند، بسیار مهم دانست.

  سرکنسول ایران نیز در این دیدار با اشاره به موضع صریح جمهوری اسلامی در کمک به آزادسازی سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان و نیز سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به نخجوان و دیدار از مرز دو کشور، آمادگی سرکنسولگری برای افزایش همکاری و روابط  در شرایط جدید منطقه و جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا