آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

بررسی مشارکت ایران در بازسازی قره باغ

در دیدار سفیر ایران در باکو با مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان، مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی قره باغ مورد بررسی واقع شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، سید عباس موسوی در دیدار با «محمد موسی اف» رئیس کنفدراسیون کارفرمایان و «صالح محمداف» رییس موسسه دولتی راهسازی جمهوری آذربایجان در خصوص توانمندی و  تجارب شرکت های خدماتی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران  در زمینه های بازسازی و عمرانی گزارشی ارائه داد.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات روابط اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری اذربایجان، تقویت پیوند های بخش خصوصی دو کشور، موانع پیش رو و راهکارهای عملیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دولت جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده است پروژه های بزرگ عمرانی و بازسازی در سرزمین های آزاد شده در قره باغ اجرا کند و  بر همین اساس، پیش بینی شده از بودجه عمومی این کشور برای سال آینده میلادی ۲.۲ میلیارد منات ( ۱.۳ میلیارد دلار ) به این موضوع اختصاص یابد.

«الهام علی اف» رییس جمهور آذربایجان در بیانیه های اخیر خود شرکت های کشورهای دوست را به مشارکت فعال در اجرای پروژه های عمرانی و بازسازی قره باغ دعوت کرد.»

مشارکت شرکت های ایرانی در روند بازسازی سرزمین های آزاد شده یکی از موضوعات عمده مورد مذاکره در سفر اخیر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به سرپرستی «شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیر این کشور به تهران بوده  است.»

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا