آذربایجاناخبارایرانروسیه

بررسی طرح دالان شمال -جنوب توسط وزیران خارجه آذربایجان و روسیه

‘المار محمدیاراف’ وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت ، در دیدار آتی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود اجرای طرح دالان حمل و نقل شمال – جنوب را بررسی خواهد کرد

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، محمدیاراف در مصاحبه با روزنامه کامرسانت چاپ روسیه اعلام کرد: خطوط ریلی جمهوری آذربایجان و ایران تا پایان سال جاری میلادی در چارچوب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب به هم متصل می شود.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری آذربایجان به ایران ، علاقمندی تهران برای اجرای این طرح حمل و نقل را خاطر نشان کرد و افزود: تا پایان سال جاری یک پل ریلی در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و ایران احداث و خطوط آهن دو کشور به هم متصل می شوند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه ریزی کرده است در دو سال آینده ساخت راه اهن از رشت تا آستارا را به پایان برساند.
طرح دالان حمل و نقل شمال – جنوب شامل حمل و نقل محموله ها از اروپای شمالی از طریق خطوط ریلی روسیه ، جمهوری آذربایجان و ایران به کشورهای جنوب شرقی آسیا و بالعکس می باشد.
بنا به پیش بینی های اولیه ظرفیت جابجای سالانه مسافر از طریق این دالان ۱٫۴ میلیون نفر و حمل ونقل محموله از ۵ الی ۷ میلیون و در سالهای بعدی ۱۵ الی ۲۰میلیون تن خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا