آذربایجاناخبارعمومی

بررسی ایجاد بزرگراه فیبر نوری بین آذربایجان – ترکمنستان و افغانستان در باکو

در نشست مشترک مقامات رسمی سه کشور جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان و افغانستان ، در باکو، طرح احداث بزرگراه فیبر نوری فراملی میان این کشور بررسی شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزارت راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان ، روز شنبه گزارش داد که این نشست با حضور «رامین قلی زاده» وزیر راه ، ارتباطات و فناوری پیشرفته این کشور ، «شهزاد آریوبی» و «محمد همایون قیومی» به ترتیب وزیران ارتباطات و فناوری اطلاع رسانی و دارایی افغانستان ، «یوسف کریم اف» مدیر عامل شرکت مخابرات عشق آباد و «دوردلی آتایف» معاون شرکت مخابرات و ارتباطات ترکمنستان برگزار شد.
در این نشست سه جانبه، راهکارهای کشیدن شبکه بزرگراه فیبر نوری «سیه زن – ترکمنباشی» میان جمهوری آذربایجان و ترکمنستان از طریق بستر دریای خزر و اتصال افغانستان از طریق ترکمنستان به این شبکه بررسی شد.
در این نشست مقرر شد برای تدوین طرح فنی و اقتصادی این بزرگراه ارتباطی ،کار گروه مشترک متشکل از کارشناسان سه کشور تاسیس شود.
افزایش سرعت سیستم دیتا، اینترنت و شبکه مخابراتی مهمترین مزایای این بزرگراه ارتباطی است ، با افتتاح این بزرگراه ضمن بالا رفتن کیفیت خدمات دهی به مشترکین داخلی این کشورها، ترانزیت ارتباط بین‌المللی نیز به صورت مطلوب و رضایت بخشی با سایر کشورها انجام می‌شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا