اخبارایرانگرجستان

بررسي «روزهای فرهنگی ایران» در تلویزیون گرجستان

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی كشورمان ضمن حضور در شبکه تلویزیونی «پاتریاکی» گرجستان به بررسي برنامه‌هاي «روزهای فرهنگی ایران» در اين كشور پرداخت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ایران بنابر دعوت مسئولان شبکه تلویزیونی «پاتریاکی» گرجستان، ضمن شرکت در برنامه زنده تلویزیونی به ارائه مطالبي در خصوص برگزاری «روزهای فرهنگی ایران در گرجستان» پرداخت.

كامران‌فرد طي سخناني، برقراری روابط فرهنگی در دنیای امروز بین جوامع را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ما سعی کردیم با توجه به پیشینه فرهنگی دو کشور، این ظرفیت را به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند مورد توجه قرار داده و موجبات تعمیق و توسعه روابط را کشور را فراهم كنيم.

رايزن فرهنگي ايران همچنين، گفت: خانم یوسیلیانی از هنرمندان برجسته کشورمان هستند كه با توجه به آشنایی وي به زبان گرجی، برپایی نمایشگاه تصویرگری و خط نستعلیق از مجموعه آثار هنری نامبرده در چارچوب برنامه روزهای فرهنگی ایران در گرجستان با استقبال چشمگیری از طرف علاقه‌مندان مواجه شدیم.

وي ضمن تبیین برنامه‌های مشترک روابط فرهنگی دو كشور گفت: طی سالیان گذشته، روابط خوبی در سطوح دانشگاهی و مراکز فرهنگی دو کشور برقرار شده و ما سعی کردیم با معرفی میراث و مشترکات فرهنگی دو کشور، اقدامات تأثیرگذار و ماندگاری بین دو کشور صورت پذیرد.

امضاي تفاهم‌نامه همكاري‌هاي علمي بين دانشگاه کوتایسی و دانشگاه تبریز

كامران‌فرد افزود: پروژه‌هایی که به صورت جدی از سوي رایزنی فرهنگی ايران پیگیری و انجام شده، اعزام 15 تن از گروه خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی و اصحاب رسانه گرجستان طی چند ماه گذشته به ایران بوده که بازتاب بسیار مطلوبی در شبکه‌های اجتماعی گرجستان داشته و به زودی با توافقات انجام شده بین دانشگاه کوتایسی و دانشگاه تبریز تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و آموزشی بین این دو دانشگاه تنظیم و مبادله خواهد شد.

وي ضمن تبیین جایگاه رسانه در برقراری و توسعه روابط فرهنگی بین جوامع گفت: جایگاه ویژه رسانه در عصر حاضر انکارناپذیر است و ما سعی كرده‌ایم با استفاده از این امکانات ظرفیت‌های جدیدی در عرصه‌های مختلف ایجاد كنيم.

رايزن فرهنگي ايران در سخنان پاياني خود، اذعان كرد: توسعه روابط در حوزه فعالیت‌های مشترک فرهنگی می‌تواند موجب برقراری تعاملات همه جانبه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باشد، از این رو توسعه روابط همه جانبه از اولویت‌های ما در برقراری روابط دو کشور خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا