آذربایجاناخبارایراننخجوان

با راه‌‌اندازی دوباره خط راه‌‌آهن نخجوان-مشهد از بیست و یکم دی ماه؛ آذربایجانی‌‌ها از تبریز و جلفا با قطار راهیِ جمهوری خودمختار نخجوان می‌‌شوند

منصور آیروم، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان اعلام کرد: نخستین سفر زیارتی از طریق خط آهن نخجوان-مشهد در تاریخ ۲۱ دی ماه سال جاری به وقوع خواهد پیوست.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، قطار نخجوان-مشهد از تاریخ ۲۱ دی ماه سال جاری به صورت متوالی هر هفته پنجشنبه ساعت ۷ صبح به وقت باکو از نخجوان حرکت کرده و روز جمعه ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه به وقت تهران به مشهد خواهد رسید؛ ساعت برگشت قطار از مشهد ساعت ۲۲ به وقت تهران بوده و یکشنبه صبح ساعت ۶ به وقت باکو به نخجوان می‌‌رسد.

آیروم در ارتباط با توقف مقطعی این خط آهن نیز عنوان کرد: این توقف کوتاه مدت برای افزایش سطح ایمنی خط آهن یاد شده بود و قطار نخجوان-مشهد با سه واگن از ۲۱ دی ماه در مسیر نخجوان-جلفا-تبریز-تهران-مشهد و برعکس به حرکت درخواهد آمد.

سرکنسول کشورمان در ادامه ضمن اشاره به سال ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام و نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: آغاز به کار این خط آهن موجب روغن صنعت گردشگری بوده و دستاوردهای قابل توجههی برای هر دو طرف در پی خواهد داشت.

گفتنی است خط آهن نخجوان-مشهد که از دی ماه سال ۹۵ آغاز به کار کرده بود به دلیل مشکلات فنی متوقف شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا