آذربایجاناخبار

ناگفته هایی از سفر کشتی گیر سابق جمهوری آذربایجان به سوریه از زبان مادرش

من این طور می دانستم که او به باکو می رود. ولی بعد از چند روز تماس گرفت و گفت ناراحت نباش من در ترکیه هستم  و دنبال کار می گردم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، این مطالب را مروارید بخشعلی یوا مادر رشاد بخشعلی یوا کشتی گیر سابق جمهوری آذربایجان که به سوریه رفته است در اختیار سایت قفقازاینفو قرار داده است. مادری که هنوز رفتن فزند خود به سوریه را باور ندارد و می گوید که او در ترکیه است.

وی اضافه می کند؛ رشاد به باکو رفته بود تا کودک مریض خود را معالجه کند. چند روزی از او خبری نبود . تا اینکه تماس گرفت و گفت : مادر من با خانواده خود در ترکیه هستم. از او پرسیدم برای چه به ترکیه رفته است؟ پاسخ داد برای کار به اینجا آمدم.

خانم مروارید بخشعلی یوا خاطر نشان می کند که همراه فرزندم 4 نفر دیگر به ترکیه رفته اند. 3 نفر از آنان متاهل و یک نفر  نیز مجرد می باشد.

خانواده آنان با من تماس گرفته و گفتند. من از هیچ چیزی خبر نداشتم. تازه هنوز 40 روز از تولد فرزندش نگذشته بود و منتظر بودیم به رایون برگردد. منتظر ماندم نیامد بعداً شنیدم در ترکیه است. دوست دانشجوی او از ترکیه برایش دعوتنامه فرستاده بود . ما خیلی ناراحت شدیم . دادو بیداد راه انداختیم. اما خودش به من گفت که قبلاً به عمویم گفته بودم که برای کار به ترکیه می روم اما به مادرم چیزی نگو.

خانم مروارید بخشعلی یوا از اهالی رایون اصلان کلبَجَر می افزاید؛ فرزندم اهل نماز بوداز کارهای زشت دوری می کرد او انسان خوبی بود. چشم فرزندم مشکل داشت. در ورزش صدمه دیده بود . در اینجا پولی به او ندادند.  در اسماعیل لی به عنوان مربی ورزش کار می کرد. با وجود چندین سال کار، مدیر ورزش منطقه  آقای توفیق به او پول نداد. روزگار سختی داشت. نمی توانست مخارج خانواده  خود را تامین کند. از وضعیت شغلی خود خیلی ناراحت بود.

او را حتی به سربازی نبردند. من گفتم پسرم را به سربازی ببرید تا در راه آزادی قره باغ شهید شود. من حتی به وزارت کشور هم نامه نوشتم اما ترتیب اثری ندادند.  الان چیکار کنم. پسرم با دو فرزند خردسال آواره کوچه ها شده است . هیچ اطلاع دقیقی از اوضاع او ندارم. فقط یکبار تماس گرفته و گفت که دیگر پول تماس را هم ندارد.

لازم به ذکر است رشاد بخشعلی یوا از اهالی رایون اصلان کلبَجَر از کشتی گیران سابق است که مقام قهرمانی کشوری نیز دارد. او در رایون اسماعیل لی به عنوان مربی کشتی مشغول بکار بود. وی به همراه همسر و فرزندان خردسال خود به سوریه رفته است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا