آذربایجاناخبارروسیه

داعش مدت هاست در قفقاز با عناوین دیگر حضور دارد/تشکیل “عمارت قفقاز” از آمال داعش در منطقه

بسیاری از کارشناسان روسی نظیر “احمد پارلیکاپ اف” و دیگر کارشناسان و سیاست مداران قفقازی بارها از حضور و یارگیری گروه های وابسته به داعش در منطقه صحبت کرده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در ماه دسامبر سال گذشته رهبر تروریست های شرق قفقاز (چچن)”ماکهران سعیداف” خود را به عنوان نماینده داعش معرفی نموده و بیعت خود را با البغدادی رهبر تروریست های داعش اعلام نمود بعد از بیعت وی، یکی  دیگر از رهبران مجاهدین شرق چچن بنام “ابواسامه” نیز در کلیپی که از خود منتشر نموده بیعت خود را با داعش اعلام کرده بود.

بسیاری از کارشناسان روسی نظیر “احمد پارلیکاپ اف” و دیگر کارشناسان و سیاست مداران قفقازی بارها از حضور و یارگیری گروه های وابسته به داعش در منطقه صحبت می کنند.

بیعت گروه های تروریستی کشورهای حاشیه ایران با البغدادی نیز موضوعی است که شکل جدید به خود گرفته است و بنظر می رسد هرچند لشکر داعشی ها، ایران را احاطه کرده است اما همچنان امنیت پایدار در داخل مرزها وجود دارد.

غرب ایران شامل کشورهای ترکیه،عراق و کمی دورتر سوریه و یمن بطور کامل درگیر اقدامات داعش می باشند و در شرق نیز افغانستان و پاکستان محل امن فعالیت های تروریست ها شده است.

کشورهای جنوب ایران در واقع به بانک های غنی داعشی ها و تفکرات تروریستی آنها تبدیل شده اند و همسایگان شمالی نظیر آذربایجان و داغستان و چچن نیز مناطقی هستند که به شدت مورد علاقه آنها می باشند در همین رابطه؛ روزنامه باکو خبر در آخرین شماره خود مطلبی منتشر کرده و مدعی شده است که برخی از نزدیکان مرکزی داعش معتقد هستند که با توجه به فشارهای موجود بر روی داعش در سوریه و عراق،بهترین مکان برای انتقال بخشی از تجارب و نیروی انسانی داعش،منطقه قفقاز شمالی و داغستان می باشد.

نویسنده این مطلب تاکید کرده است که بسیاری از گروه های کوچک تروریستی قفقاز شمالی سوگند وفاداری برای البغدادی سر داده و قول همکاری با وی در همه زمینه ها را داده اند.

نویسنده این مطلب تاکید کرده است که مجموع این موضوعات در خصوص داعش در قفقاز باعث شده است تا این سوال مطرح شود کهحقیقت حضور داعش در قفقاز چیست؟

آرزو نقی اف یکی از فعالان سیاسی آذربایجان در مصاحبه ای که با خبرنگار مساوات داشته،گفته است که افزایش فعالیت های داعش در قفقاز ،زنگ خطری است که بالاخره خود را بروز خواهد داد.

وی گفته است که ما شواهد مستدلی داریم که حضور داعش در قفقاز،نه بصورت نشر افکار بلکه بصورت عملی و با حضور نیروهای متعصب در منطقه در حال گسترش می باشد.

آرزو نقی اف گفته است تشکیل دولت فراگیر اسلامی، هدفی است که به شدت در منطقه دنبال می شود و این اخبار متعدد درباره حضور داعش در قفقاز،بعضا جهت ایجاد فضای مناسب در منطقه برای بیعت دیگر گرو ها با داعش منتشر می شود.

همچنین نقی اف گفته است که ماهیت فعالیت تروریست ها در منطقه عوض نشده است و آن ها با همان مرام و به دنبال اهداف خود هستند اما امروز ترجیح می دهند با نام داعش د ر منطقه باشند چرا که این عنوان به شناخته تر شدن آن ها کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا