آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

باکو مدعی ماجراجویی ارمنستان شد

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به نقض توافق‌های پیشین و تلاش برای ماجراجویی جدید در منطقه متهم کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در حالی که طی هفته اخیر تصاویر و ویدئوهای زیادی از انتقال تجهیزات نظامی جمهوری آذربایجان به مناطق مرزی با ارمنستان در شبکه‌های اجتماعی دست‌ به‌ دست می‌شود، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ادعا کرد ارمنستان برای «ماجراجویی بعدی» در منطقه آماده می‌شود.

«جیحون بایرام اف» وزیر خارجه جمهوری‌ آذربایجان روزجمعه و در دیدار با سفرای کشورهای خارجی مقیم باکو مدعی شد: «ارمنستان خندق‌های جدید حفر می‌کند، استحکامات دفاعی تشکیل می‌دهد و پرسنل و تجهیزات را برای ماجراجویی نظامی بعدی خود جمع‌آوری می‌کند».

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اما روز پنج‌شنبه و در جلسه کابینه این کشور، گفت: «آذربایجان روزها در خط تماس قره‌باغ و مرز ارمنستان و آذربایجان نیروهایش را تقویت کرده است. سیاست دست‌ اندازی آذربایجان به خاک ارمنستان ادامه دارد».

پاشینیان همچنین درباره توافقات پیشین گفت: «من بر وفاداری ارمنستان به توافق‌های منعقد شده در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ در بروکسل، ۶ اکتبر ۲۰۲۲ در پراگ و در ماه مه ۲۰۲۳ در بروکسل و همچنین به بیانیه سه‌جانبه امضا شده توسط رئیس‌جمهوری روسیه، رئیس‌جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ تاکید می‌کنم».

با این حال، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «ارمنستان در حال خروج از تمامی توافق‌های از پیش حاصل شده است و هدف ارمنستان حفظ تجزیه‌طلبی در اراضی جمهوری‌ آذربایجان است».

بایرام اف همچنین گفت: «ضروری است تا تدابیر مناسبی برای جلوگیری از وقوع رفتارهای غیرمسئولانه از سوی ارمنستان اتخاذ شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا