آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

باکو: قطعنامه سنای فرانسه یک حرکت شرم آور است

حکمت حاجی اف، مشاور رئیس جمهوری آذربایجان قطعنامه سنای فرانسه را محکوم کرد و آن را “یک تکه کاغذ” و “یک حرکت شرم آور” عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان در خصوص قطعنامه سنای فرانسه برای به رسیمت شناختن جمهوری خودخوانده قره باغ از سوی دولت این کشور گفت: اول از همه، ما می خواهیم تأکید کنیم که این قطعنامه برای جمهوری آذربایجان چیزی بیشتر از یک کاغذ معمولی نیست. این قطعه کاغذ که به نام جاه طلبی های سیاسی محدود همراه با نقض فاحش قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده است، پرسش جدی را ایجاد می کند.

حاجی اف گفت: در ارتباط با اهداف و فعالیتهای عینی فرانسه، هم به عنوان یک کشور مشترک رئیس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، باکو تصویب این قطعنامه را یک گام بسیار شرم آور برای سیاست و پارلمان فرانسه می داند.

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان گفت: دولت فرانسه باید موضع رسمی خود را در مورد غیرقابل قبول بودن چنین اقدامات تحریک آمیز اعلام کند و با اتخاذ بیانیه ای در محکومیت این قطعنامه، از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا