آذربایجاناخبار

باکو غرق در کولاک شد/ کاهش سرعت وسایل نقلیه به 20 کیلومتر در ساعت

با ورود سامانه برفی به اراضی جمهوری آذربایجان در طی چند روز، جاده‌‌ها و خیابان‌ها با یخبندان و کاهش سرعت مجاز مواجه شده‌‌اند.
شرایط سنگین آب و هوایی و برودت هوا در آذربایجان که چند روزی است بارش‌‌های برف در اکثر نقاط این کشور را در پی داشته است، مردم را برای عبور و مرور با محدودیت های جدی روبرو کرده است.
هوای برفی و کولاک در بیشتر شهر های آذربایجان و مخصوصاً شهر باکو و حومه، بزرگراه اصلی باکو از جمله جادده منتهی به فرودگاه حیدر علی اف و بزرگراه نوبل شاهد کاهش محدودیت سرعت حرکت وسایل نقلیه تا 20 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
البته با بارش برف و یخبندان بودن راه‌‌های درون شهری و برون شهری باکو، تراکم ترافیک وسیله نقلیه نیز در این مسیرها مشاهده می‌‌شود. البته این ترافیک در برخی از مسیرها روان گزارش شده است.
قابل ذکر است در روزهای اخیر با بارش سنگین برف در جاده‌‌های این کشور، شرکت ترافیکی ” Azəravtoyol ” به منظور نظارت و بازگشایی مسیرهای بسته شده در حالت آماده باش قرار دارند.
مسئولان راه و ترابری این کشور نیز طی اطلاعیه‌‌های پی در پی ضمن ابلاغیه های جدی برای احتیاط در عبور و مرور مردم، خواستار عدم حضور غیر ضروری در راه‌ها و در صورت ضرورت استفاده از زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی در داخل اتومبیل شده‌‌اند.
همچنین گفتنی است؛ بیشتر رایون‌ها و روستاهای اطراف شهرها نیز بعد از بارش‌‌های سنگین برف و باران از صبح امروز دچار آب گرفتیگی معابر و به ارتقاع نیم متر و بیشتر در محله‌ها شده‌اند.
البته نبود شبکه فاضلاب و سیستم‌ها کانالیزاسیون در این مناطق مزید بر علت عنوان می‌‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا