آذربایجاناخبارعمومی

باکو خواستار راه اندازی پروازهای مستقیم گردشگری با مصر شد

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، از راه اندازی پروازهای مستقیم میان این کشور و مصر برای توسعه روابط در حوزه گردشگری خبر داد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، شاهین مصطفی اف در دیدار با عادل ابراهیم سفیر جدید این کشور در باکو ، افزود:جمهوری آذربایجان در قالب نهادهای بین المللی همکاری های موفقیت آمیز با مصر دارد.
مصطفی اف با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان اهمیت خاصی برای توسعه روابط با مصر قائل است ، افزود: مصر نخست کشور افریقایی بود که جمهوری آذربایجان در آن سفارت دایر کرد.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان همچنین یادآور شد ، در ماه فوریه سال جاری چهارمین اجلاس کمیسیون مششترک همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار و در آن ابعاد روابط و همکاری های آتی طرفین بررسی شد.
مصطفی اف افزود:همکاری دو کشور در حوزه های انرژی ، آموزش و پرورش بازرگانی ، داروسازی و وجود ظرفیت های زیاد برای گسترش همکاری های ، ضرورت راه اندازی پروازهای مستقیم میان جمهوری آذربایجان و مصر برای توسعه روابط گردشگری را نشان می دهد.
وی همچنین خاططر نشان کرد که از «ساحار نسرین» وزیر امور سرمایه گذاری و همکاری های بین المللی مصر بعنوان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت بعمل آمده است و برگزاری همایش اقتصادی مشترک در قالب این سفر به تقویت روابط میان محافل کاری دو کشور کمک خواهد کرد.
عادل ابراهیم نیز در این دیدار وجود ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور را مورد اشاره قرار داد.
وی برگزاری همایش های اقتصادی مشترک و سایر برنامه های اقتصادی را برای تعمیق روابط موثر دانست و گفت :در دوره ماموریت خود بعنوان سفیر مصر در جمهوری آذربایجان برای گسترش همکاری های دو کشور تلاش خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا