آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

ممانعت نیروهای روسیه از ورود خبرنگاران فرانسوی به قره باغ

نیروهای روسیه مانع از ورود هیات خبرنگاران و فعالان اجتماعی فرانسوی به قره باغ از طریق دالان لاچین شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سایت «هیت» جمهوری آذربایجان، میکائیل میناسیان، سفیر پیشین ارمنستان در واتیکان و داماد سرژ سرکیسیان، رییس جمهوری پیشین ارمنستان، در کانال تلگرام خود خبر داد، این هیات فرانسوی در ایروان ثبت نام شده و مجوز سفر به قره باغ را دریافت کرده بود.
مقامات نیروهای حافظ صلح روسیه ای مستقر در دالان لاچین، با جلوگیری از ورود این هیات به قره باغ تاکید کرده اند مجوز صادر شده از طرف دولت ارمنستان برای سفر به قره باغ اعتبار ندارد و باید از دولت جمهوری آذربایجان مجوز گرفته شود.
در پی گفتگوی جاناتان لاکوت، سفیر فرانسه در ایروان با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، طرف ارمنی به سفیر فرانسه اعلام کرده است که در روز 11 ژانویه توافقی حاصل شده است که بر اساس آن باید نمایندگان رسانه ها از جمهوری آذربایجان مجوز سفر به قره باغ را دریافت کنند.
سایت «هیت» جمهوری آذربایجان در تفسیر این رویداد نوشته است: «در تمامی سطوح اعمال فشار و هشدار به ارمنستان و خطر «مشت آهنین» جمهوری آذربایجان، عقل ایروان را سرجای خود آورده است. در تمامی موارد، طرف دیکته کننده شرایط، جمهوری آذربایجان است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا