آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

اردوغان: علی اف به من گفت کشورش هیچ رابطه ویژه ای با اسراییل ندارد

رئیس جمهور ترکیه: ایران در برابر آذربایجان با عقل سلیم رفتار کرده و سبب تشدید تنش نشود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از سفر یک روزه به منطقه قره باغ و دیدار با همتای آذربایجانی خود، در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در قبال آذربایجان و انتقاد تهران از نزدیکی باکو به تل آویو گفت: «من این مساله را با آقای علی اف مطرح کردم. او موضعی اصولی در این رابطه دارد و به نظر نمی رسد از مواضعش عقب بنشیند.»

اردوغان افزود: «علی اف به من گفت، کشورش هیچ رابطه خاص و ویژه ای با اسراییل ندارد و آذربایجان بر اساس منافع خود این حق را دارد که هر نوع کالایی را با اسراییل مبادله کند، همان طور که با دیگر کشورها مبادلات تجاری دارد و رابطه آذربایجان با اسراییل همانند رابطه با دیگر کشورها ادامه خواهد یافت.»

اردوغان افزود: «کشورها نباید و نمی توانند بر مکانیسم تصمیم گیری یکدیگر تأثیر بگذارند. امیدواریم ایران در این زمینه منطقی و عقلانی رفتار کند تا هیچ مشکلی بین ایران و آذربایجان ایجاد نشود.»

ادعاهای اردوغان به نقل از علی اف در حالی مطرح می شود که رژیم صهونیستی با حضور در خاک جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرزهای ایران، به جاسوسی از ایران و آموزش تروریست های دست نشانده خود برای ترور دانشمندان هسته ای کشور و حمله پهبادی و سایبری بر علیه تاسیسات هسته ای اقدام کرده است.

منبع: عصر ایران

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا