آذربایجاناخبارعمومی

باکو برگزاری نشست کنگره آمریکا در باره «انتخابات و حقوق بنیادین در جمهوری آذربایجان» را محکوم کرد

سخنگوی ریاست جمهوری آذربایجان، برگزاری نشست استماعیه در کنگره آمریکا درباره « انتخابات و حقوق بنیادین در جمهوری آذربایجان » را محکوم کرد. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «آپا» ، علی حسن اف ، دستیار ارشد رییس جمهوری و مدیر شعبه اجتماعی – سیاسی ریاست جمهوری آذربایجان نوشت : « کریس اسمیت، رییس کمیسیون هلسینکی آمریکا که این نشست استماعیه را برگزار کرد، در دسامبر ۲۰۱۶ طرح قانونی را ارایه کرده است که تحریم های شدید را ضد جمهوری  آذربایجان در نظر گرفته است. مفاد این طرح در زمینه های اقتصادی و سیاسی و نظامی ، بطور جدی برای برهم زدن مناسبات جمهوری آذربایجان و آمریکا جهت گیری شده است. همین کریس اسمیت مدتی طولانی است که برای به رسمیت شناخته شدن نسل کشی دروغین ارامنه جانفشانی می کند. رییس کمیسیون هلسینکی که باید موضع یکسان درباره تمامی کشورها و ملت ها و ادیان داشته باشد، بارها به محبت ویژه خود به ملت ارمنی اعتراف کرده است».
علی حسن اف درباره حضور و سخنرانی مهاجران سیاسی جمهوری آذربایجان در این نشست نیز نوشته است : « عجیب آنکه فردی که به عنوان “رهبر مخالفت معیشتی ” در اروپا شناخته شده و به رفتار عوامانه و لحن اهانت آمیز و داشتن آرایش موی نامناسب برای یک فرد آذربایجانی شهرت دارد ، به این برنامه دعوت شده و این فرد که معنای سخنان خود را نمی فهمد، کشورهای غربی را به داشتن روابط عادی با حاکمیت جمهوری متهم کرده و پیام های تبریک رهبران اتحادیه اروپا و آمریکا به الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان را پس از انتخابات زودهنگام ( ۱۱ آوریل ) فاجعه بار دانسته است. متاسفانه برخی از هم تبارانمان در کشورهای خارجی، به آلت دست محافل ضدآذربایجان تبدیل شده اند».
همچنین به گزارش بخش آذری رادیو « صدای آمریکا» ، اورت پریس Everet Prays ، مشاور سیاسی کمیسیون هلسینکی و رییس جلسه استماعیه کنگره آمریکا درباره جمهوری آذربایجان گفت : « حاکمیت جمهوری ‌آذربایجان برای قانونی کردن حفظ رژیم کنونی خود تا سال ۲۰۲۵ ، قانون اساسی را تغییر داده است. ناظران بین المللی اعلام کرده اند در انتخابات امسال در ماه آوریل، فضای سیاسی کشور و نیز آزادی ها و حقوق اصلی محدود شده بود و در آستانه انتخابات، برخی سایت های خبری مستقل مسدود و خبرنگاران مستقل زندانی شدند. اودری آلشتادت، استاد دانشگاه ماساچوست در این جلسه استماعیه گفت جمهوری آذربایجان از دموکراسی دورتر شده است و گرچه این فرایند از زمان شوروی آغاز شده، اما در حاکمیت الهام علی اف تشدید شده است؛ این روند از سال ۲۰۱۲ هنگام انتتخابات مجلس جمهوری آذربایجان آغاز شد و احزاب اصلی مخالف از مجلس کنار گذاشته شدند و قوانین به نفع رژیم موجود تغییر داده می شوند. ماران تورنر، مدیر اجرایی سازمان « آزادی اکنون » نیز گفت : انتقاد از الهام علی اف، موجب گسترش دستگیری های سیاسی شده است و حکومت از سال ۲۰۱۱ به شیوه سرکوب ، جامعه مدنی را ویران کرده است. « امین ملی » ، مدیر پایگاه اینترنتی « میدان تی وی » نیز در سخنرانی خود بر تشدید تقلب در انتخابات جمهوری آذربایجان و شکنجه زندانیان مخالف و ربودن مخالفان در خارج از کشور و اختلاس پول هایی که طی ۲۰ سال عاید جمهوری آذربایجان شده است، تاکید کرد و گفت حاکمیت جمهوری آذربایجان با دادن رشوه به سیاستمداران غربی ، حمایت آنها را نیز به دست آورده اندامین ملی گفت : « الهام علی اف ، دو و نیم میلیارد دلار از اموال جمهوری آذربایجان را تصاحب کرده و در حساب های بانکی خود در «مناطق دور از ساحل» انگلیس اندوخته است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا