اخباراردبیل

امام جمعه اردبیل: فلسفه ماه محرم در اشعار شهدا و مداحان مبنای اساسی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مداحان و شاعران باید در عزاداری ماه محرم فلسفه ناب ماه محرم را مبنای شعر و مداحی خود قرار دهند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ٬ آیت‌الله سید حسن عاملی صبح امروز در پنجمین همایش بزرگ بسیج مداحان که به همت سپاه حضرت عباس‌(ع) در سالن ولایت اردبیل برگزار شد٬ اظهار داشت: مداحان و شاعران در عزاداری ماه محرم باید فلسفه ماه محرم را محوریت شعرها و مداحی خود قرار دهند و از هر گونه خرافات و احساس در اشعار خود دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه عزاداری ماه محرم فرصتی بسیار بزرگ برای ترویج فرهنگ فلسفه ماه محرم و نهضت عاشورا است٬ افزود: ماه محرم یک نعمت بسیار بزرگ برای ملت ایران و به ویژه مردم استان اردبیل است که باید از این فرصت به دست آمده استفاده کنیم.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اشک و ماتم در ماه محرم یک نعمت بسیار بزرگ است و این امر توشه‌ای بزرگ برای آخرت مسلمانان بوده و باید اقشار مختلف مردم از عزاداری ماه محرم برای ذخیره آخرت خود استفاده کنند و قدر این فرصت بسیار بزرگ را بدانند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه دشمنان واستکبار جهانی درصدد تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند٬ گفت: نیاز است در این زمینه مردم هوشیاری لازم را داشته باشند و با گسترش برنامه‌های فرهنگی بتوانند نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی تصریح کرد: عزاداری برای حضرت امام حسین(ع) بلاها را دفع می‌کند و مردم اردبیل همیشه در عزاداری‌های ماه محرم زبانزد خاص و عام هستند و ما افتخار می‌کنیم که مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی همه‌ساله به صورت باشکوه و منظم در اربیل برگزار می‌شود و امسال نیز در این زمینه تمهدات اساسی انجام شده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلای معلی اظهار کرد: به عشق امام حسین (ع) بیش از 30 میلیون نفر در عزاداری اربعین حسینی جمع می‌شوند که این امر به نوبه خود بی‌نظیر است و ما باید همواره قدردان این موضوع بسیار مهم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا