آذربایجاناخبار

بالاخره سکوت شکسته شد؛ 16 شهروند خارجی شکارچی در جمهوری آذربایجان بازداشت شدند

وزارت محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان بعد از ماه ها بی تفاوتی در خصوص شکار غیرقانونی عرب های ثروتمند در منطقه قفقاز، بالاخره واکنش نشان داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بعد از انتشار اخبار و گزارشات کثیری مبنی بر فعالیت شیخ های عرب در مناطق مختلف آذربایجان و شکار غیرقانونی جانداران زیست بومی قفقاز همچنین علیرغم واکنش های داخلی در آذربایجان از سوی مقامات و حتی رسانه های این کشور، بالاخره با انعکاس این موضوع در خبرگزاری های منطقه، سکوت وزارت محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان بعد از ماه های طولانی شکسته شده و برخوردی نه چندان جدی از سوی نیروهای سازمانی این کشور با این شکارچیان صورت گرفته است.
حکمت علیزاده جانشین مدیر دپارتمان توسعه اراضی و حفاظت مناطق طبیعی وزارت محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان طی گزارش منتشر شده از “ترند”، از دستگیری و بازداشت حدود 16 نفر شهروند خارجی شکارچی در آذربایجان خبر داده است.
این اقدام ناشایست و غیر قانونی شکارچیان سایه افکنده بر پیکر زیستگاه های طبیعی قفقاز که برخوردی جدی و سخت از سوی مسئولان آذربایجان را می طلبید، در اولین اقدام با جریمه ای بسیار کم جواب داده شده است.
به گفته علیزاده، این افراد هریک بعد از بازداشت، به مبلغ 2 هزار منات آذربایجان ( حدود چهار میلیون تومان ایرانی) جریمه شده و درخواست دیپورت این افراد نیز به سرویس مهاجرت دولتی آذربایجان ارسال شده است.
وی با تأکید اینکه در کنار این شکارچیان خارجی برخی از شهروندان داخلی آذربایجان نیز از فعالیت در این زمینه استقبال میکردند بیان داشته است: طی بررسی های انجام یافته با اثبات مقصد سفر هر شخص بازداشته شده برای شکار به کشور، این افراد ملزم به پرداخت جریمه هایی از 1000 تا 2000 منات خواهند بود. البته اگر دستگیری فردی در همان لحظه شکار صورت گرفته باشد، جریمه تعیین شده برای کشته شدن حیوان و یا جاندار نیز بر مبلغ جریمه افزوده خواهد شد.
حکمت علیزاده با اشاره به دستگیری 213 فرد بومی مناطق آذربایجان در سال گذشته نیز که به شکار غیرقانونی مشغول بودند ابراز داشته است: حدود 193 تفنگ شکاری از این افراد کشف شده است که در کل، این گروه که خود از شهروند آذربایجان می باشند به مبلغ 193 هزار و 317 منات جریمه شده اند.
یک مقام رسمی وزارت محیط زیست آذربایجان نیز در خصوص سفر شمار زیادی از شیوخ ثروتمند عربی برای صید حیوانات به آذربایجان تصریح کرده است: این افراد به واسطه شرکت های آذربایجانی که در زمینه شکار فعالیت می کنند وارد کشور شده و خدماتی را دریافت نموده اند!
خاطر نشان می کنیم؛ این شاهزاده‌‌های عربی که بیشتر از دبی و قطر وارد آذربایجان شده و بر سر زندگی جانداران طبیعت موجود در منطقه قفقاز آوار شده‌‌ بودند، هر از گاهی با انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی، خودنمایی می کردند.
خبرگزاری های آذربایجان نیز در طول چند ماه گذشته بدون هیچ انتقادی از این اقدام ناسالم توسط صیادان نه تنها با عدم درج گزارشی به منظور مقابله با این افراد، فقط اخباری و تصاویر مربوطه را در صفحات اصلی خود به گونه ای تحسین برانگیز و جالب توجه برای مخاطبان منتشر می کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا