آذربایجاناخباراردبیل

برگزاری مجلس پاسداشت حجت الاسلام و المسلمین عادل مولایی در جمهوری آذربایجان

در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین عادل مولایی پژوهشگر، نسب شناس، تاریخ دان و قفقازشناس برجسته، انجمن علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان اقدام به برگزاری مجلس ختم و پاسداشت یاد و خاطره این دانشمند عارف عالم تشیع کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در این مجلس ترحیم که در محل خوابگاه شماره (6) دانشگاه علوم پزشکی جمهوری آذربایجان برپا شد، دانشجویان ایرانی و آذربایجانی ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید و فاتحه و صلوات نثار روح والای آن مرحوم، از درگاه حق تعالی طلب آمرزش و علو درجات برای عالم فقید و صبر و حلم باز ماندگانش کردند.
گفتنی است، انجمن علمی – فرهنگی – ورزشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان در سنوات اخیر بارها مخاطب سخنرانی های بصیرت بخش حجت الاسلام و المسلمین عادل مولایی در باکو بوده اند.
زهیر میرزاجانی مسئول انجمن دانشجویی در سخنانی با اشاره به جایگاه بسیار ارزشمند و برتر علم دینی و معرفتی و اخلاقی حجت الاسلام و المسلمین مولایی، یک عمر کوشش خستگی ناپذیر و مجاهدت فی سبیل الله، تحقیق و تعلیم در مذهب عالم گیر تشیع خصوصا تعمیق و تقویت پایه های قدرتمند اسلامی در منطقه قفقاز دانست.
وی افزود: گرایش روزافزون اقشار گوناگون جامعه قفقاز و علاقمندی و نزدیکی بیش از پیش ایشان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گواه محکمی بر این گفته می باشد.
میرزاجانی آن عالم فقید را از پیشگامان و مبلغان بزرگ عالم تشیع در عصر حاضر برشمرده، فقدان دانشمندان فرزانه ای همچون وی را ضایعه ای سنگین و دردناک برای جهان اسلام خصوصا منطقه قفقاز دانست.
حجت الاسلام و المسلمین عادل مولایی چهار روز پیش در گذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا