اخبارترکیه

بازگشت کمان خودساخته تروریسم”داعش” از عراق و سوریه بسوی اربابان خود”ترکیه “

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، با توجه به خبرهای که از درگیری مناطق مرزی بین ترکیه و پ ک ک و همچنین بین داعش با این کشور به وجود آمده است این طور به نظر می رسد که کمان خود ساخته تروریسم داعش توسط کشور ترکیه با چرخشی 360 درجه به سوی خود کشور ترکیه بازگشته است و این یک تهدید بزرگی برای  امنیت حکومت و مردم این کشور به حساب می آید .در حالی که مرزهای ترکیه طی سال های اخیر بعنوان معبری برای عبور و مرور گروههای  تند روی از سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که قرار است به گروه تروریستی داعش بپیوندند ، هم اکنون آنکارا تصمیم گرفته موضع خود رادر این زمینه تغییر دهد.

بدنبال حوادث اخیری که در خاک ترکیه توسط تروریست های داعشی روی داده ، دولت این کشور مرزهای خود با سوریه و عراق را مسدود و با استقرار  نظامیان خود در این مناطق مانع آمد و شد اعضای داعش در آن می شوند .

گفتنی است ترکیه همچنین خواستار ایجاد منطقه امن در مرزهای خودبا سوریه می باشد که هم اکنون واشنگتن و آنکارا در حال بررسی شرایط اجرای آن می باشند .

ملاحضات :

بر اساس شواهد در دست از درگیریهای بین کشور ترکیه با گروههای پ ک ک و پژاک و همچنین بمباران جنگنده های ترکیه و اعتلاف به اصطلاح صلح بین آمریکاو این کشور بر علیه گروه خود ساخته داعش ،

چنین به نظر می رسد که این گروه افراطی و تند رویی داعش به حرف اربابان خود گوش نمی دهد و بر خلاف تصور آنها چیزی دیگری از این کشورها توسط این گروه درخواست گردیده است که باعث ایجاد عصبانیت و درگیری بین ترکیه و آمریکا و گروه داعش شده است. با توجه به این گونه درگیریها چندین  نظر عمده به نظر می رسد :

اولین نظر این است که :

کشور ترکیه سعی دارد با بمباران مرزهای سوریه و عراق و سرگرم کردن اذعان عمومی سرپوشی  بر جنایات انجام شده توسط داعش در داخل خاک های کشورهای عراق و سویه بگذارد.

دومین نظر این است که :

متحدان ترکیه از جمله آمریکا و اسرائیل نقشه های مخفی خود را به دور از اذعان عمومی مردم پیاده سازی کند و هیچگونه فشاری از نظر سازمانهای بین المللی بر آنها به وجود نیاید .

و نظر دیگر این است که :

هدف از حمله ترکیه  به گروههای پ ک ک و پژاک از نفوذ کردهای این کشور احساس خطر کرده و از ایجاد کشور به اصطلاح مستقل کرد بین مرز کشورهای “ترکیه و عراق و سوریه ” جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا