آذربایجاناخبارعمومی

بمباران «داعش» توسط آمریکا ریاکاری است

در روزهای اخبر، خبرهایی درخصوص بمباران مواضع داعش در عراق توسط جنگنده های آمریکایی منتشر می شود و گفته می شود، در این بمباران ها تعدادی از اعضا داعش کشته و زخمی شده اند.

حقایق قفقاز – کارشناسان در مورد این اقدام آمریکا و عملیات هوایی آن علیه داعش نظرات متفاوتی دارند. در حالی که ادعا می شود داعش از طرف غرب حمایت و پشتیبانی مالی [و تسلیحاتی] می شود، حمله ی آمریکا به این گروه سوالاتی ایجاد می کند. سایت بیرلیک. آذ در این خصوص نظر مایس گل علیف سیاست مدار آذربایجانی را جویا شده است.
وی می گوید، در پشت ماجرای بمباران مواضع داعش توسط آمریکا مطالب پنهانی بسیاری وجود دارد! 1) چرا آمریکا صرفاً وقتی کردها مورد تهاجم قرار گرفتند، «بیدار» شد؟ 2) چرا آمریکا فقط «بمباران می کند»؟ می دانیم که در عملیات «بمباران»، اهالی غیرنظامی آسیب می بینند. 3) چرا آمریکا این عملیات ها را به همراه حکومت عراق انجام نمی دهد؟ و…
نتیجه
آمریکا با انجام عملیات «بمباران» علیه داعش: 1- می خواهد به دنیا بگوید، «ما کجا، داعش کجا»! 2- خواهان تحکیم مجدد موقعیت و جایگاه نیروهای نظامی خود در عراق است. 3- داعش با خروج از عراق، موقعیت خود را در سوریه کاملاً تحکیم خواهد بخشید. 4- آمریکا با حمایت کامل از داعش در سوریه، آنان را تقویت نموده و به نیروی اصلی و جدّی علیه بشار اسد تبدیل خواهد کرد! 5- از داعش برای اهداف و مقاصد دیگر در منطقه استفاده خواهد شد.
گفتنی است، روزنامه ی «ایندیپندنت» انگلیس در خصوص عملیات هوایی آمریکا در عراق به قلم رابرت فیسک روزنامه نگار خود می نویسد، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا برای نجات مسلمانان عراق که توسط ابوبکر البغدادی خلیفه ی جنایت کار «داعش» در این کشور قتل عام می شوند، مواضع این گروه را بمباران نمی کند بلکه برای نجات مسیحیان و ایزدی ها در این مسئله دخالت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا