آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

بازداشت مؤسس شرکت تحقیقاتی و نظرسنجی اوراسیا در ترکیه

موسس شرکت تحقیقاتی و نظرسنجی اوراسیای ترکیه به همراه 11 فعال دیگر، یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری ترکیه بازداشت شدند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، منابع رسانه‌ای ترکیه از بازداشت ۱۲ فعال در ترکیه به اتهام انتشار اسناد و عکس‌های جعلی درباره «محرم اینچه» یکی از چهار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه خبر دادند.

محرم اینچه، (پنجشنبه، ۱۱ مه) در اقدامی شوکه‌کننده، از نامزدی ریاست‌ جمهوری ترکیه اعلام کناره‌گیری کرد. امری که می‌تواند موضع «کمال قلیچدار اوغلو» رقیب اصلی «رجب طیب اردوغان» را در انتخابات تقویت کند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته، درست یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری و پارلمانی ترکیه، ۱۲ نفر از جمله «کمال اوزکیراز» موسس شرکت تحقیقات و نظرسنجی اوراسیا دستگیر شدند. شرکت تحقیقاتی اوراسیا یکی از مهمترین شرکت های نظرسنجی در ترکیه به شمار می رود.

دلیل بازداشت این افراد، شکایت محرم اینچه از آن‌ها به اتهام اشتراک‌گذاری اسناد و تصاویر جعلی است. امری که باعث شده، اینچه مجبور به کناره‌گیری از نامزدی ریاست‌جمهوری شود.

به اعلام رسانه‌های ترکیه، این نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، اعتبار شرکت نظرسنجی اورآسیا را که در تمامی نظرسنجی‌ها پیروزی «کمال قلیچدار اوغلو» را پیش بینی می‌کرد، زیر سوال برد و در پی صدور حکم قضایی، کمال اوزکیراز بازداشت شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا