اخبارترکیهعمومی

پوشش۶۳۵ خبرنگار خارجی از چگونگی روند انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در ترکیه

اداره کل اطلاعات و مطبوعات نخست وزیری ترکیه اعلام کرد که ۶۳۵ خبرنگار از ۳۴ کشور جهان برای پوشش خبری انتخابات ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ (سوم تیر ۱۳۹۷) ریاست جمهوری و مجلس به ترکیه آمده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقار،اداره کل اطلاعات و مطبوعات نخست وزیری ترکیه اعلام کرد، دولت ترکیه در راستای برگزاری شفاف و عادلانه انتخابات به خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی دارای مجوز، تسهیلاتی لازم برای انعکاس اخبار و تصاویر انتخاباتی اعطاء می کند که از جمله می توان به تاسیس مراکز مطبوعاتی در آنکارا، دیاربکر و استانبول اشاره کرد و همچنین همکاری لازم خبرگزاری آناتولی با آنها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بنا بر اعلام این مرجع مطبوعاتی، وزارت کشور و شورای عالی انتخابات با همکاری یکدیگر زمینه های فعالیت آسان خبرنگاران خارجی را فراهم خواهند کرد.
چندی پیش نیز شورای عالی انتخابات ترکیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که ناظران و نمایندگان هشت سازمان بین المللی بر فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس این کشور نظارت خواهند کرد.
شورای عالی انتخابات ترکیه، درخواست رسمی ناظرانی از هشت سازمان بین المللی را برای نظارت در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را پذیرفت و مجوزهای لازم را برای حضور آنها صادر کرد.
در اطلاعیه این مرجع عالی انتخاباتی آمده است که در راستای برگزاری شفاف و سالم انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه)، به درخواست همه نمایندگان سازمان های معتبر بین المللی برای نظارت بر روند برگزاری این اقدام دموکراتیک پاسخ مثبت داده شد.
بر اساس این اطلاعیه، ناظرانی از سازمان های امنیت و همکاری اروپا، مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، مجمع پارلمانی شورای اروپا، مجمع پارلمانی همکاری های اقتصادی مدیترانه، مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان، شورای همکاری کشورهای ترک زبان و سازمان همکاری شانگهای بر روند برگزاری انتخابات آتی ترکیه نظارت خواهند کرد.
بنا بر اعلام رسانه های ترکیه، ناظران بین المللی در روز انتخابات بر روش های رای گیری و نیز شمارش آراء نظارت خواهند کرد و گزارشی در خصوص تبلیغات، نحوه شمارش آراء، مشارکت مردم در انتخابات و روند برگزاری انتخابات مطابق با استانداردهای بین المللی تهیه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا