آذربایجاناخبار

بازداشت روحانی شیعه در شهر لنکران جمهوری آذربایجان /تصاویر

پلیس و نیروهای گارد ویژه در عملیاتی مشترک در شهر لنکران جمهوری آذربایجان چند نفر از بزرگان شیعه را بازداشت کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلام آذری، حدود ساعت 11 صبح امروز (به وقت باکو) پلیس و نیروهای گارد ویژه در عملیاتی مشترک در شهر لنکران جمهوری آذربایجان، ابتدا ریش سفید متدینی به نام “آقای سید وقار” و سپس دو روحانی به نام های “کربلایی قسمت” و “سید ناظم” را بازداشت کردند.

دولت آذربایجان دو روز گذشته در شهر گنجه، یک نفر به نام “ال نور” را دستگیر کردند و مدعی شدند که در منزل او اسلحه پیدا کرده اند و عضویت در گروه “طالع باقر اف” را دلیل دیگر دستگیری این شخص عنوان کردند.

امروز نیز در لنکران نیروهای ویژه و پلیس دولت آذربایجان در عملیات گسترده به منازل “سید وقار” و حجت الاسلام “کربلایی قسمت” و حجت الاسلام “سید ناظم” یورش برده و آنها را دستگیر کردند. دولت مدعی است که اتهام این افراد همکاری و کمک کردن به طالع باقر اف است.

در حال حاضر راه ورودی و خروجی شهر لنکران کاملا بسته شده است و ورود و خروج به این شهر ممکن نیست.

خبرنگار ابنا در مورد علت این دستگیری ها گفت: دولت جمهوری آذربایجان در مسجد حضرت ابوالفضل شهر لنکران شخص فاسدی را منصوب کرد. مردم منطقه و حجت الاسلام “کربلایی قسمت” با نوشتن نامه هایی به رئیس جمهور و سایر مقامات کشور خواستار اخراج این شخص شدند و به همین خاطر نیروهای امنیتی حجت الاسلام “کربلایی قسمت” را دستگیر کردند.

وی افزود: در لنکران در روز عاشورا بیش از بیست هزار نفر به خیابان ها آمده و برای سیدالشهدا(ع) عزاداری کردند. دولت با این دستگیری تک تک افرادی که در برگزاری مراسم محرم نقش دارند، مانع برگزاری عزاداری در ماه محرم گردد. “سید وقار” نیز از جمله افرادی است که در برگزاری مراسم ماه محرم در منطقه نقش به سزایی دارد.

این منبع مطلع ادامه داد: همچنین دولت آذربایجان سال گذشته حاجی “ال خان”، “سید المان” و “ذوالفقار میکائیل” را دستگیر کرده است و بهانه این دستگیری ها قضیه نارداران است و به بهانه جریان نارداران هر ماه، دولت آذربایجان چند نفر را دستگیر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا