آذربایجاناخبارایران

مراسم با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن در باکو برگزار شد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در آستانه میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و روز زن، مراسم جشن با شکوهی روز سه شنبه دهم فروردین ماه در سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو با حضور انبوهی از دوستداران آن حضرت، شعرا، هنرمندان  و مداحان برگزار گردید.

 در این مراسم که نماینده ولی فقیه و رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در باکو ضمن تبریک به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام با تشریح برخی از ابعاد شخصیتی آن حضرت به جایگاه والای حضرت فاطمه (ع) نزد پیامبر اعظم اسلام پراخت.

ابراهیمی با ذکر روایات «فَاطِمةُ أَعَزُّ النَّاسِ عَلَیَّ» و «مَن أَحَبَّ فاطِمَةَ ابنَتي فَهُوَ فِي الجَنَّةِ مَعي» از پیامبر اکرم (ص) به جایگاه حضرت زهرا نزد پیامبر و میزان محبت پیامبر نسبت به حضرت فاطمه سلام الله علیها را بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن نوروز و تقارن آن با این مناسبت مبارک گفت: سال جدید ایرانیان با عید نوروز آغاز می شود و امسال در سال خورشیدی خوشبختانه آغاز آن با نام حضرت فاطمه و پایان آن نیز با میلاد آن بانوی گرامی اسلام همزمان گردیده است، در واقع می توان سال 1395 شمسی را سال فاطمی نامید.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن ولادت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با میلاد حضرت زهرا (س) خاطر نشان کرد امیدواریم رفتار فاطمی و علوی سرمشق و سرلوحه همه عاشقان اهل بیت (ع) در اقصی نقاط جهان و در تمامی مراحل زندگی مسلمانان قرار گیرد.

حجه الاسلام و المسلمین اجاق نژاد نماینده ولی فقیه سخنران بعدی بود، ایشان ابتدا با اشاره به برخی از آیات قرآن در وصف و کرامات اهل بیت (ع) توضیحات مشروحی را در ارایه نمود. ایشان همچنین با اشاره به فضایل و کرامات حضرت فاطمه (ع) و ابعاد زندگی آن حضرت به ذکر احادیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت و گفت: خداوند متعال به حضرت زهرا (س) مقام محمود اعطا نموده و همه دوستداران آن حضرت در روز قیامت از شفاعت آن بانوی گرامی برخوردار خواهند شد. 

در این مراسم سپس کلیپ زیبایی با عنوان بانوی آفتاب به نمایش گذاشته شد. همچنین در طول مراسم تعدادی از شعرای بنام اهل بیت (ع) از جمله حاج یاشار جاوید، سید نورالدین دارافرین، حاج سیار و فرمان اذانچی در وصف حضرت فاطمه زهرا (ع) اشعار بسیار زیبایی سرودند که مورد توجه حاضرین در این مراسم قرار گرفت.

ضمنا گروههای مختلف موسیقی آیینی به همین مناسبت و با موضوع ولادت نورانی دخت پیامبرگرامی به هنرنمایی و اجرای موسیقی پرداختند که مورد توجه شرکت کنندگان در این مراسم قرار گرفت.

مراسم با قرائت دعای فرج و پذیرائی از شرکت کنندگان پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا