آذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

ایجاد پایانه بین المللی برای صادرات محصولات کشاورزی کشورهای آذربایجان ، ایران و ترکیه در آستاراخان روسیه

یک مرکز لجستیک و پایانه بین المللی برای صادرات محصولات کشاورزی کشورهای آذربایجان ، ایران و ترکیه به بازار روسیه ، به زودی در بندر آستاراخان روسیه راه اندازی می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «رپورت» جمهوری آذربایجان، «دنیس آفاناسیف» سرپرست بخش روابط اقتصادی خارجی ایالت آستاراخان روسیه با اعلام این خبر ، گفت: در این مرکز لجستیکی ،محصولات کشاورزی کشورهای منطقه آماده صدور به بازار روسیه می شوند.
وی افزود: پیش بینی می شود این مرکز اواخر امسال راه اندازی شود.
این مقام ایالت آستاراخان گفت: شرکت “KDY Logistics” جمهوری آذربایجان کارهای مقدماتی این مرکز را به پایان رسانده و امیدواریم نخستین محموله محصولات کشاورزی تا اواخر سال جاری میلادی از طریق راه آهن وارد روسیه شود.
به گفته آفاناسیف برنامه ریزی شده است در سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق این مرکز بیش از یک میلیون تن محصول صادر شود.
سرپرست بخش روابط اقتصادی خارجی ایالت آستاراخان گفت : در حال حاضر محصولات کشاورزی از جمله میوه و تره بار از ایران ، جمهوری آذربایجان و ترکیه از طریق مسیرهای دریایی وارد روسیه می شود و بر اثر رطوبت کیفیت خود را از دست می دهند.
آفانسیف افزود: حمل و نقل این محصولات از طریق وسایل نقلیه ویژه ریلی این مشکل را برطرف خواهد کرد.
وی اضافه کرد : تحقق این طرح اقتصادی موجب ایجاد محل اشتغال برای سه هزار نفر خواهد شد.
این مرکز لجستکی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در نزدیکی ترمینال ریلی کوتوم آستاراخان راه اندازی می شود.
جمهوری آذربایجان از سال ۲۰۰۹ میلادی با ایالت آستاراخان روسیه واقع در ساحل دریای خزر همکاری دارد و در سال ۲۰۱۷ میلادی حجم گردش تجاری میان دو طرف ۱۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال قبل ۴٫۳ برابر افزایش داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا