آذربایجاناخبار

رئیس شورای بانوان حزب اسلام جمهوری آذربایجان: همه مسلمانان آذربایجان را دعوت به حمایت از حاج محسن صمداف می کنم.

کسانی که حقوق دیگران را برای آزادی و منافع خود پایمال می کنند نمی توانند آزادی یک ملت را تأمین کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در زمان كنوني فشار بر  محبوسين اسلام گراها بخصوص حاج محسن صمد اف در حال  افزايش است ،. محسن صمداف در ماه ژانويه سال 2011 حبس گرديده و به دليل اتهامات ساختگي از طرف حاكميت بدليل جرائم بزرگ ساختگي به مدت 12 سال به حبس محكوم شد . كه در سال 2013 در ماه سپتامبر 18 محسن صمداف  در زندان شماره 11 به شماره 12 انتقال يافت . در همين روز وی به  مدت يك هفته به زندان انفرادي انتقال داده شد. در 19 اكتبر در شهر قره داغ دادگاه محسن صمداف  را به گذشت 2 سال از محكوميت خود، در  زندان قوبستان محکوم کرد. اين اقدام ، باعث افزايش ناراحتي بزرگ بين دينداران شهر شده است. سايت  اسلامین سسي با  رئيس شورا بانوان حزب اسلام خانم  نورسته ابراهيم اوا  در این خصوص مصاحبه ای کرده که مشروح آن به شرح ذیل می باشد .

سوال:خانم نورسته، فشار بر محسن صمداف بر چه اساسی دارد شگل می گیرد؟

خانم نورسته: حاج محسن بر اساس چه نیتی به حبس محکوم گردیده است این گونه برخوردها هم براساس همان نیت های قبلی صورت می گیرد اما در زمان گذشته آذربایجان به تنهایی نه بلکه در تمامی جهان این گونه برخوردها با اسلام گراها صورت می گیرد با نگاه به این گونه حرکت ها می خواهم بگویم که اسلام هراسی بر اساس گفته های غربی ها از زمان گذشته روی آن کار شده است .لازم است بگوییم که تمامی خون های که در بین مسلمانان و اسلام گراها ریخته می شود چه در گذشته وچه در زمان فعلی از یک مرکز واحد اداره وراهنمایی می شود. واین عملیات دستگیری و روانه نمودن وحبس گردن اسلام گراها آذربایجانی از قبل طراحی شده بود. آنان که این کارها را انجام می دهند بدانند که مردم آذربایجان ساکت نخواهند ماند وجلوی این گونه برخوردها ایستادگی خواهند نمود.در دستگیری حاج محسن خیلی ها فیلم بازی کردند و این سیاست کثیف را دنبال کردند آنان به حاج محسن صمداف اجازه باز نمودن چشماهایش را نمی دهند زیرا که راهی که حاجی در پیش گرفته است معلوم می باشد نیت حاجی پاک است  وخواهان رفاه وآزادی مردم است حاج محسن می گفت جنگ ما با ارمنی ها ویهودیها نیست بلکه جنگ ما جنگ با دشمن خدا است.به چه حقی به تجاوز کنندگان ظلم  و زور اجازه داده می شود لیکن برای آنهایی که برای حبس شدن حاج محسن فتوا صادر می نمودند بعداً مشاهده کردند که با محروم نمودن از آزادی این کار به ضررشان خواهد بود محل حبس حاج محسن صمداف را مدام عوض می کنند از مرکز به دور فرستاده می شود به سلول انفرای بردند. به قبوستان محل بد وسخت منتقل نمودند آنها با این کارها حاجی را در شرایط بدی قرار می دهند تا  بلکه حاج صمد اف با این فشارها وسختی ها دست از تلاش خود برای ادمه راه بردارد وحرف وصحبت نزند. اما خود  آنها نیز می دانند که وی از این راه بر نخواهد گشت و وی از این بی عدالتها  ناراحت و در  دفاع از حق ساکت نخواهد ماند وی به خاطر این کارها داروها خود را استفاده نمی کند  وبه خاطر  بهای این حرکت از سلامتی خود می گذرد  من در زمان محاکمه حاج صمداف در دادگاه گفتم که حاجی تمامی این کارها برای از بین بردن تو و سکوت است تلاش کن که اینها تو را از پا نندازند . اما تمامی این تفاسیر شاید اینها با عوض نمودن محل حبس حاج محسن فکرها دیگری را در سر دارند  اما به نظر می آید اینها با این کارها و اذیت ها می خواهند وی را ساکت کنند. ولی این را نمی دانند که وقتی حاج محسن صمداف مقصد خود را انتخاب نموده است. وی در برابر خداوند نیت نموده که در راه حق و عدالت تلاش خواهد کرد و همیشه حرف های خود را خواهد گفت و او را لال کردن فقط دست خداوند بزرگ ومتعال است.

آنها برای سات کردن حاج محسن دست به هر کاری می زنند  خداوند بزرگ آن روز را به ما نشان ندهد که اتفاق بدی برای حاج محسن بیافتد  اما بدانند خیلی هستند تا  راه وي را ادامه دهند . ما به آنها مي خواهيم بگوييم كه به خداوند يك جان بدهكار هستيم يا در راه خداوند در دست دشمن خواهيم مرد و شهيد خواهيم شد ويا با اجل خود دنيا را عوض خواهيم نمود براي ما فرق ندارد . اما  ما مقام شهيد بودن رادرك مي كنيم وچنين مردن را براي خود افتخار مي دانیم . آنها كه براي دفاع از حق و حقوق خود به پا نمي خيزند بميرند بهتر است از آنكه با فقر و بدبختي زندگي خود را مي گذرانند . امروز كشور آذربايجان به تمام كشورهاي بيگانه باج مي دهد . اين نتيجه ايستادگي در برابر تظاهرات مي باشدو اين كار نمي تواند هيچ وقت جلوي آزادي مردم را بگيرد.

اسلام گرایان و فعالان حقوق بشری برای احقاق حق حاج محسن صمداف  وساير اسلام گراها  بيانيه صادر كردند و گفتند که تظاهرات برپا خواهند کرد درباره اين مسئله نظر دهيد ؟

در اين تظاهرات شركت خواهیم كرد و من براي اين كارها ناراحت هستم و براي شركت در اين گونه مراسمات  با توجه به محدودیت های فراوان  مشتاق هستم . تمام خواهران مسلمان آذري با حجاب و بي حجاب فرق نمي كند همه را به اين تجمع دعوت مي كنيم . تمام انسانها بايد به اين تظاهرات شركت كنند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا