آذربایجاناخبارویژه

اگر مسلمانان سرتاسر جهان عاشورا را به خوبی درک نمایند دیکتارتورهای دنیا نمی توانند با آنها مقابل نمایند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حاج آبگول سلیمان اف که در حبس بسر می برد مقاله ای را به مناسبت روز عاشورا نوشته است که اسلام آذری مقاله ارائه شده را تقدیم می نماید.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون …

هر کس که بگوید عاشورای امام حسین (ع) متعلق به شیعیان است وی عاشورای امام حسین (ع) را محدود نموده است. همچنین هر کس بگوید که عاشورای امام حسین مختص مسلمانان است آن شخص نیز عاشورای امام حسین(ع) را محدود نموده است. زیرا حقیقت عاشورا این است که ، عاشورای امام حسین (ع) متعلق به انسانهای آزادی خواه و کسانی است که بر علیه ظلم و ستم برخواسته اند. اگر مسلمانان سراسر جهان عاشورای امام حسین (ع) را درک نمایند متوجه می شوند که می توانند دیکتارتورها و هژیمونیها موجود  در دنیا را از بین ببرند. کسانی که درصدد آن هستند که جلوی فرهنگ عاشورا را بگیرند همه ساله با هزاران حیله ونیرنگ با تبلیغات دروغین می خواهند که عاشورا را از چشم انداخته و آن را بی اعتبار نمایند.

اولی خوشبختانه هیچ زمانی موفق به این امر نشده اند و از این به بعد نیز نخواهند شد. هر چه قدر که مکتب عاشورا  درک نشود فلسطین و قره باغ از اسارت آزاد نخواهند شد و زیر سلطه اشغالگری باقی خواهند ماند.

با عرض پوزش بنده  به آنهائیکه خود را حامی آزادیخواهان عاشورا می نامند تاسف می خورم زیرا در حال حاضر اکثر مسلمانان امام حسین (ع) و عاشورا را درک ننمودند. گاهی اوقات یک فرد غیر مسلمان قیام امام حسین (ع) را درک می نماید  و اگر در صدد آن باشیم که یک کشور را را از اسارت در آوریم باید راه امام حسین (ع) را بعنوان الگو خود قرار دهیم. برای نمونه می توان رهبر جنبش آزادی مهاتما گاندی در هندوستان را مثال زد.

بنده می خواهم جمله مشهور وی را به شما یادآوری کنم، وی می گوید بنده زندگینامه بزرگترین شهید اسلام امام حسین (ع) را با دقت مطالعه نموده ام و  به تاریخ کربلا نیز به دقت توجه نموده ام.

برای من روش گردیده است که ، اگر هندوستان به دنبال آن است که بعنوان یک کشور آزادیخواه بشمار آید باید امام حسین (ع) را الگو خود قرار داده و راه وی را دنبال نماید. از پرچم سیاه امام حسین(ع) در مساجد باید به درستی استفاده شوند دشمنان اسلام زمانی که در فکر آن هستند تا صد ها نفر را در اختیار خود قرار دهند با هزینه های هنگفتی سخنان و افکار خود را در اختیار آنها قرار می دهند.

با این حال ما با زدن یک پرچم سیاه در یک مکانی مردم به طور داوطلبانه در آن مکان تجمع می نمایند. در این مساجد لازم است تا اینکه مشکلات بوجود آمده در فلسطین، عراق، یمن، مصر، سوریه و قره باغ به نظر عزاداران امام حسین(ع)رسانده شود. زیرا اگر اما حسین امروز حضور داشته خود نیز به مشکلات بوجود در این کشورها می پرداخت.

امام حسین (ع) در مقابل ظلم قرار داشت…

زمانیکه امام حسین (ع) در حال عظیمت به عراق بوده اند در منطقه ای به نام بیضا با ارتش حر روبرو گردید. امام حسین با گرفتن صورت خود به سمت ارتش حر با خواندن یک خطبه در باره اهداف انقلاب فرمودند: ای مردم ، پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که ، هر کس حرام خدا را حلال نماید و هر کس که عهد خود با خدا را بشکند با سنت پیامبر (ص) مخالف بوده وهمچنین هر کس در بین بنده گان خداوند فساد و گناه را رواج داده ویا اینکه افراد با مشاهد ه رفتارهای این چنین  اعتراض ننماید خداوند آن کسانی را که ساکت مانده اند نیز آنها  را به همراه حاکمان خود دچار عذاب و رنج خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا