آذربایجاناخبارعمومیویژه

اوضاع بحرانی در منطقه تالش نشین جمهوری آذربایجان

شیوع ویروس کرونا، شرایط اجتماعی – سیاسی در منطقه تالش جمهوری آذربایجان را ملتهب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، منابع خبری جمهوری آذربایجان براساس مقررات امنیتی از انعکاس اخبار مشکلات معیشتی و ابراز نارضایتی های اجتماعی موجود در لنکران و سایر شهرها و روستاهای منطقه تالش این کشور خودداری می کنند، اما بعضا در شبکه های اجتماعی برخی گزارش ها از اوضاع بحرانی منطقه تالش جمهوری آذربایجان منتشر می شود.

ظاهرالدین ابراهیم اف، خبرنگار و فعال فرهنگی تالش درخصوص تاثیرات اجتماعی و معیشتی بحران کرونا در منطقه تالش جمهوری آذربایجان می گوید: « با توجه به اینکه منطقه تالش در جمهوری آذربایجان فقیرترین و محروم ترین منطقه این کشور است و کاملا عقب نگه داشته شده است، بحران کرونا شدیدترین تاثیرات را در منطقه تالش برجای گذاشته است».

ابراهیم اف گفت: « وضعیت بیماران کرونایی در منطقه تالش جمهوری آذربایجان به هیچ وجه مشخص نیست. به عنوان مثال، افرادی از روستای شاقلاسر که زادگاه من است، بخاطر بالا بودن تب بدنشان به بیمارستان لنکران که در منطقه تالش مرکزیت دارد، مراجعه کرده اند و در آنجا سه بار آنها را  معاینه کرده و به روستا بازگردانده و گفته اند که بیماری آنها سرماخوردگی عادی است و کرونا نمی باشد، اما به علت تداوم تب و سایر علائم بیماری پس از سه بار مراجعه، نهایتا به این افراد گفته شده است که مشکوک به ابتلا به کرونا هستند و باید در شرایط خانگی بستری و قرنطینه بشوند. در روستای شاقلاسر تاکنون پنج نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان باخته اند و دقیق معلوم نیست که چند درصد از اهالی روستا نیز به این بیماری مبتلا هستند».

ظاهرالدین ابراهیم اف گفت: « در جمهوری آذربایجان شمار پزشکان متخصص خیلی کم است و در منطقه تالش نیز اصلا وجود ندارد. مردم منطقه تالش برای معالجه بیماری های خود به مراکز درمانی ایران مراجعه می کردند که با بسته شدن مرز این امکان از آنها گرفته شده است».

مشکلات ناشی از بحران کرونا و تشدید بیکاری و فقر در منطقه تالش موجب بروز برخی اعتراضات در شهرستان بیله سوار شده و در سایر شهرها و روستاها نیز افرادی که می توانند از شبکه های اجتماعی استفاده کنند، نارضایتی خود و خویشاوندانشان را ضبط و در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا