آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

اوج توهم باکو در جاسوس نامیدن بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی ایران

حاکمیت جمهوری آذربایجان در توهمی باور نکردنی حتی بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی ایران را نیز جاسوس تلقی می کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات، رسانه دولتی جمهوری آذربایجان نوشت: چرا باید یک میلیون نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان برای معالجه به ایران رفته باشند؟ علت افزایش جاسوسی چیست؟

ارسطون عروجلو، مامور پیشین سازمان امنیت رژیم باکو و رییس «مرکز مطالعات شرق – غرب» که از چند سال پیش از ترس تعقیب و تسویه حساب های درونی رژیم باکو به آمریکا فرار کرده است، در گفتگوی راه دور با کانال “تی وی مساوات” گفت: « تعداد افرادی که از جمهوری آذربایجان طی سال 2016 – 2017 برای درمان به ایران رفته اند بیش از یک میلیون نفر بوده است، می توان گفت در این سال ها سرازیر شدن انبوه بیماران برای درمان در ایران وجود داشت. چرا ما نمی توانیم خدمات درمانی خود را به صورت عادی ایجاد کنیم که مردم ما به ایران بروند و در عمل به قربانی سازمان های اطلاعاتی و سازمان های دولتی و گروهک های دینی تبدیل شوند!».

ینی مساوات سپس ویدئوی این مصاحبه ارسطون عروجلو را منتشر کرده است تا معالجه کنندگان در ایران را نیز به عنوان “اعضای شبکه جاسوسی ایران” در جمهوری آذربایجان معرفی کند تا حاکمیت بتواند افراد مورد نظر از میان درمان کنندگان در ایران را نیز دستگیر کند. گفتنی است در سال های گذشته، رژیم صهیونیستی نیز با دایر کردن شعبات مراکز به اصطلاح درمانی خود در باکو و نیز اجرای طرح های ویژه برای جلوگیری از مراجعه شهروندان جمهوری آذربایجان به مراکز درمانی ایران در تقلّا بوده است و به همین علت، طی دوره شیوع بیماری کرونا و پس از آن نیز مستشاران صهیونیست رژیم علی اف، مقامات باکو را به بسته نگه داشتن مرز جمهوری آذربایجان با ایران به بهانه های واهی و توهماتی نظیر احتمال خرابکاری و جاسوسی تشویق کرده اند و باکو نیز مرز با ایران را تاکنون بسته نگه داشته است!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا