اخبارترکیه

ابراز نگرانی مقامات اتحادیۀ اروپا از بازداشت شهرداران دیاربکر

موگرینی و هان ضمن ابراز نگرانی از بازداشت دو شهردار مشترک دیاربکر، بر لزوم احترام به قانون و آزادی های اساسی در ترکیه تأکید کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا و یوهانس هان کمیسیونر این اتحادیه در بیانیه ای از بازداشت دو شهردار مشترک دیاربکر ابراز نگرانی کردند.
در این بیانیه که در وبسایت بخش سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا منتشر شده، آمده است: «گزارش های نگران کننده ای از دستگیری دو شهردار مشترک دیاربکر، خانم گولتان کشاناک و آقای فرات آنلی، که به شیوه ای دموکراتیک انتخاب شده اند، به ما رسیده است.
در 15 ماه گذشته خشونت در جنوب شرقی ترکیه متوقف نشده است. اتحادیۀ اروپا به خوبی از تهدیدی که از جانب PKK متوجه ترکیه می شود، آگاه است. با این حال همواره لازم است گام هایی که برداشته می شود با احترام کامل به سیادت قانون و آزادی های اساسی باشد، تعهداتی که ترکیه به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه دارا است.
اتحادیۀ اروپا درخواست خود را مبنی بر یافتن یک راه حل سیاسی تکرار می کند: سلاح ها باید زمین گذاشته شوند و پروسۀ دیالوگ سیاسی داخلی به فوریت آغاز شود. نمایندگان منتخب مردمی که از مسأله متأثر هستند باید در این پروسه حضور داشته باشند. یک راه حل سیاسی تنها گزینۀ ممکن است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا