آذربایجاناخبار

همکاری “کمیته دولتی امور دیاسپورا” جمهوری آذربایجان با سازمان های یهودی آمریکا تقویت می شود

­رییس ” کمیته دولتی امور دیاسپورا ” جمهوری آذربایجان با رییس ” ائتلاف ملی حمایت از یهودیان اوراسیا” آمریکا دیدار کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” ریپورت”، در دیدار فواد مرادوف، رییس ” کمیته دولتی امور دیاسپورا ” جمهوری آذربایجان با مارک لوین، رییس ” ائتلاف ملی حمایت از یهودیان اوراسیا” آمریکا ، درباره فعالیت سازمان های دیاسپورا و همکاری و تبادل تجارب دوطرف گفتگو شد.
در این دیدار همچنین درباره فعالیت های ” کمیته دولتی امور دیاسپورا” جمهوری آذربایجان طی ماه های اخیر و تشکیل شوراهای هماهنگی سازمان های دیاسپورای یهودی و آذربایجانی و اجرای طرح های ویژه جوانان و روابط جمهوری آذربایجان با اسراییل تبادل نظر و درباره همکاری های آینده توافق شد.
رییس “کمیته دولتی امور دیاسپورا” جمهوری آذربایجان همچنین با “گونای اوینچ” ، یکی از روسای ” تاسک ” ، ” کمیته رهبری ترکی-آمریکایی” (TASC- Turkish-American Steering Committee) و اعضای این کمیته دیدار کرد.
در این دیدار ، درباره همکاری میان دیاسپورای ترکی و آذربایجانی گفتگو و یادداشت تفاهم همکاری “کمیته دولتی امور دیاسپورا” و ” اداره جمعیت های ترک و خویشاوند ساکن خارج از جمهوری ترکیه” امضاء شد.
در این یادداشت تفاهم بر ضرورت همکاری جمهوری آذربایجان و ترکیه در زمینه تعمیق فعالیت هایشان در سازمان دهی جمعیت های دیاسپورا و فعالیت در مراکز سیاسی دنیا همچون واشنگتن تاکید شد.
همچنین دو طرف توافق کردند فعالیت های سازمان های دیاسپورای ترک و آذربایجانی ارزیابی و مشکلات آن مشخص و راهبرد واحد برای آنها تدوین شود.
رییس “کمیته دولتی امور دیاسپورا” جمهوری آذربایجان و هیئت همراه همچنین با ” جیسون ایساآکسون” Jason Isaacson معاون امور سیاسی مدیر اجرایی ” کمیته یهودیان آمریکا” دیدار کرد که در این دیدار نیز مناسبات جمهوری آذربایجان با اسراییل و وضعیت جامعه یهودیان در جمهوری آذربایجان و جامعه آذربایجانی ها در اسراییل و همکاری های دو طرف تبادل نظر شد . در این دیدار درباره انتشار حقایق جمهوری آذربایجان در آمریکا و حمایت کمیته یهودیان آمریکا در این زمینه توافق حاصل شد.
“هیئت کمیته دولتی امور دیاسپورا” جمهوری آذربایجان همچنین در ” روز فرهنگی آذربایجان” در موزه دانشگاه جرج واشنگتن و نمایشگاه فرهنگی جمهوری آذربایجان در این موزه حضور یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا