آذربایجاناخبارایران

انجام بیست و چهارمین مرحله تبادل زندانیان ایران و آذربایجان در مرز آستارا

همزمان با عید سعید قربان، لحضاتی پیش بیست و چهارمین مرحله اجرای موافقتنامه انتقال محکومین فی مابین دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مرز زمینی آستارا انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، «سیدناصر میرجمالی» مسئول امور کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در حاشیه تبادل زندانیان در مرز آستارا به خبرنگاران خبرگزاری ها، اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، امروز «دوشنبه 22 شهریور» تعداد 22 نفر (مرد) از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان به منظور سپری نمودن مابقی دوران محکومیت خود از مرز زمینی آستارا به میهن اسلامی منتقل شدند.

وی با یان اینکه این مرحله بیست و چهارمین مرحله انتقال محکومین بین دو کشور می باشد، ادامه داد: اکثریت زندانیان ایرانی در آذربایجان به جرائم و اتهامات مرتبط با مواد مخدر دستگیر شده اند.

میرجمالی در بخش دیگر سخنان خود افزود: با توجه به قوانین سختگیرانه دولت آذربایجان در برخورد با عاملین و مباشرین مواد مخدر، اعم از مصرف، قاچاق و خرید و فروش، به کلیه هموطنان اعم از مقیم، مسافران و گردشگرانی را که به مقصد آذربایجان مسافرت می کنند، توصیه می گردد به منظور حفظ حرمت و شئون خود و خانواده و پرهیز از ابتلا به مجازات های سختگیرانه و حبس های طولانی مدت، قبل از اقدام به سفر، نسبت به قوانین و مقررات داخلی کشور آذربایجان آگاهی لازم را کسب نمایند.

وی با تأکید بر اینکه از همراه داشتن مواد مخدر و قرص های روان گردان به هر میزان، مقدار و به هر دلیل خودداری گردد، هشدار داد: توصیه می شود که تحت هر شرایط از قبول و حمل بسته های ناشناخته، از سوی افراد ناشناس خودداری شود.

مسئول امور کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات مسئولان و مأموران زحمتکش نیروی انتظامی، گمرک و پایانه های مرزی در مبادی ورودی و خروجی کشور، تصریح کرد: با همکاری دست اندرکاران، شرایط لازم در خصوص مساعدت و فراهم نمودن زمینه های لازم این امور و آگاهی بخشی به هموطنان مسافر در خصوص مسایل و مشکلات مرتبط با ناهنجاری های اجتماعی و قوانین و مقررات برون مرزی، فراهم است.

به گزارش ایسنا، زندانیان ایرانی پس از ورود به کشور تحویل مراجع قضایی و امنیتی شدند و برای طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت با یک دستگاه اتوبوس به زندان های نسوان تالش و اردوگاه حویق منتقل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا