آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

انتقاد نماینده ولی فقیه در استان گیلان نسبت به برخورد حاکمیت جمهوری آذربایجان با اسلامگراها

آیت الله قربانی در خطبه های دیروز نماز جمعه رشت گفت: یک شیعه نباید از آمریکا و اسرائیل الهام بگیرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رادیو تالشی؛ خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به حوادث به وجود آمده در مراسم تشییع جنازه یک شهید در جمهوری آذربایجان و دستگیری یکی از تشییع کنندگان به اتهام فرستادن صلوات، با تعجب پرسید: اینقدر وابستگی و خدمت به غرب چه مفهومی دارد؟

آیت الله قربانی خاطر نشان کرد: در حالی که ۸۰ درصد مردم آذربایجان شیعه هستند و تحت حاکمیت یک فرد شیعه زندگی می کنند اما شنیده شده مسجدی به نام فاطمه زهرا(س) صرفا به خاطر این نام تعطیل می شود.

وی به اشاره به سخنان آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج گفت: اقای الهام علی اف نباید بخاطر تامین رضایت صهیونیست ها ، آمریکاییان و وهابیون آلت دست آنان شود.

آیت الله قربانی در ادامه این بخش از خطبه های نماز جمعه دیروز رشت با یادآوری تلاش مضبوحانه و ناموفق حکومت شوروری سابق در ریشه کن نمودن هویت اسلامی مردم جمهوری آذربایجان تاکید کرد: شاید تکیه زدن بر سرنیزه شدنی باشد اما روی سر نیزه نمی توان نشست چرا که حکومت شوروی نیز نتوانست با سرنیزه بر مسلمانان غلبه کند.

وی در پایان ادامه این سیاست ها را موجب متلاشی شدن حکومت جمهوری آذربایجان دانست و به الهام علی اف توصیه کرد: امیدوارم به هوش بیایی و دست استعمار را قطع کنی.

گفتنی است اعمال محدودیت و فشارها از سوی حکومت باکو بر اسلام گرایان جمهوری آذربایجان با دستگیری امام جمعه مردمی شهر تالش نشین ماساللی “شیخ سردار حسنلی” وارد مرحله جدیدی شده است.

همچنین به تازگی یکی دیگر از دینداران این کشور به اتهام عجیب فرستادن صلوات در مراسم تشیع جنازه به 60 روز حبس محکوم گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا