آذربایجاناخبارترکیه

جشنواره فیلم ترک در جمهوری آذربایجان

هفته فیلم ترک با نمایش فیلم «قلندر سوغوغو» به کارگردانی مصطفی قارا در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد.
هفته فیلم ترک با نمایش فیلم «قلندر سوغوغو» به کارگردانی مصطفی قارا در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، جشنواره هفته فیلم ترک با همکاری مشترک وزارت فرهنگ و گردشکری ترکیه، انجمن یرلی دوشونجه، آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» و موسسه یونس امره و با نمایش فیلم «قلندر سوغوغو» به کارگردانی مصطفی قارا در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره یالچین توپچی مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه٬ ارکان اوزاورال سفیر ترکیه در باکو، متین گون دوغدو نماینده حزب عدالت و توسعه ترکیه و سودا محمد علی یفا معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

توپچی طی سخنانی سینما را یکی از موثرترین روش های ارتباطات امروز سینما دانست و گفت: آنکارا و باکو مانند دو برادر هستند و این دو برادر زندگی روزمره، غم و شادی یکدیگر را به وسیله سینما بهتر درک خواهند کرد.

وی افزود: مایلم فیلم های ترک را در جهان ترک – اسلام به اشتراک بگذارم وهمچنین فیلم های این کشور ها را نیز در ترکیه ببینم.

او با اشاره به اینکه با استفاده از هنر سینما هم وحدت فرهنگی ایجاد می شود و هم تجارت صورت می گیرد، گفت: فیلم های اکران شده در آذربایجان، موجب پدید آمدن ایده هایی در باره سینمای ترکیه در ذهن تماشاگران می شود.

در ادامه این مراسم، آذرین، خواننده آذربایجانی ترانه ای به نام «15 جولای» که چنگیز نعمان اوغلو شاعر ترکیه ای برای پیروزی مردم کشوردر مقابل کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه نوشته بود را خواند.

هفته فیلم ترک با اکران فیلم های قلندر سوغوغو، دلی اورمانلی، بیرلشن یوللار، الودا کاتیا و سون مکتوب، تا 27 نوامبر در باکو ادامه خواهد داشت. گفتنی است تماشای این فیلم ها برای مردم آذربایجان رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا