آذربایجاناخبارقره باغ

انتقاد سفیر سابق آمریکا در جمهوری آذربایجان از اوباما به خاطر مسئله قره باغ

 میتو برازیا رییس سابق آمریکائی گروه مینسک و سفیر سابق آمریکا در جمهوری آذربایجان در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری «آپا» گفت: « من از عدم همکاری میان مسکو و واشنگتن پیرامون مسئله قره باغ در سالهای اخیر تعجب می کنم. پوتین با فعالیتهای پی در پی دیپلماتیک خود در صدد کنترل و نظارت این موضوع است اما اوباما در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده است .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامه 525 جی، پس از بروز جنگ میان آذربایجان و ارمنستان که بالاخره با وساطت روسیه میان این دو کشور یک قرارداد آتش بس به امضا رسید. در واقع روسیه با این وساطت دو هدف اصلی را دنبال می نماید: اول، بازسازی وجهه تخریب شده خود در سطح جهان که به خاطر حوادث اکراین زیر و رو شده است. دوم، روسیه با این اقدام می خواهد بگوید که تنها کشور طرفدار آتش بس در منطقه قفقاز جنوبی است و این کار راه گسترش فعالیت در منطقه قفقاز که روسیه، ایران، ترکیه، آسیای مرکزی و دریای خزر را به یکدیگر متصل می کند را برای پوتین فراهم می کند.

هم اکنون ایران نیز که خواهان شرکت در حل و فصل مناقشه قره باغ بوده و طرح خود در این زمینه را شکست خورده می بیند، ضمن دوری از آمریکا در صدد تشکیل یک مکانیزم سه جانبه میان روسیه، ایران و آذربایجان است. پوتین نیز در حال دور ساختن آذربایجان و ارمنستان از غرب بوده و بحران آینده را مدیریت می کند، اما آمریکا از دور تماشاگر این حوادث است!» .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا