آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیگرجستان

انتقاد رئیس جنبش دموکراسی و رفاه آذربایجان از بی ثباتی سیاست های اقتصادی دولت

قباد عباد اوغلو: دولت آذربایجان به مردم ما ضرر و به ارمنی ها سود می رساند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، قباد عباد اوغلو، رئیس جنبش دموکراسی و رفاه جمهوری آذربایجان اظهار داشت: تعداد گردشگرانی که در نیمه اول سال جاری به ارمنستان آمده اند به 600 هزار نفر رسیده است. وی خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو رشد داشته است. در این مدت رشد اقتصادی در ارمنستان 11.8 درصد و رشد بخش خدمات 26.9 درصد بوده است. اما چه عواملی چنین رشد اقتصادی بالایی را در اقتصاد ارمنستان ممکن کرده است؟

به اعتقاد قباد عباد اوغلو، فضای مطلوب کسب و کار در ارمنستان در نتیجه آزادسازی اقتصادی، مبارزه با فساد و اصلاحات در سیستم قضایی، حجم سرمایه گذاری ها و نقل و انتقالات را به ویژه از روسیه افزایش داده است. در عین حال، بسته شدن مرزهای زمینی آذربایجان در فصل توریستی تابستان منجر به افزایش درآمد بخش خدمات ارمنستان شده و آزادسازی قره باغ از اشغال منجر به کاهش هزینه‌های دولتی این کشور شده است و هر دو عامل بر رشد اقتصادی آنها تاثیر مثبت گذاشته است. بدین ترتیب به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان، گردشگران مسیر خود را به طرف ارمنستان تغییر می دهند.

رئیس جنبش دموکراسی و رفاه جمهوری آذربایجان همچنین گفت: خارجی هایی که به گرجستان می آیند و قصد سفر به سایر کشورهای قفقاز جنوبی را دارند، به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی با آذربایجان و هزینه بالای پرواز به باکو، سفر به ارمنستان را ترجیح می دهند. بدین ترتیب ارمنستان بخشی از گردشگرانی را که به گرجستان آمده اند، جذب کرده و از آنها کسب درآمد می کند که دلیل اصلی آن هم بسته بودن مرزهای زمینی آذربایجان برای مدت بیش از دو سال است. به طور خلاصه، ما از سیاست بی ثبات مقامات آذربایجان ضرر می کنیم، ارمنی ها و گرجی ها سود می برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا