آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

انتقاد امام جمعه اردبیل از دوگانگی آمریکا و غرب در مواجهه با شعار آزادی بیان

آیت الله سید حسن عاملی: اروپا تمام کانال‌های بین‌المللی اطلاع رسانی را بسته و می‌خواهد ملت‌های خودشان و ملت‌های دنیا را کانالیزه کند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با تبیین ضرباتی که انقلاب اسلامی به تمدن غرب وارد کرده است، اظهار کرد: داد آمریکا و اروپا به آسمان بلند است که شاهراه اطلاع رسانی باید آزاد باشد و دانستن حق همه هست و هیچ کس حق ندارد انسان‌ها را از حق دانستن محروم کند اما به ته قضیه که می‌رسیم می‌بینیم این شعار را فقط برای دشمنان خودشان اجرا می‌کنند و خودشان به راحتی آب خوردن، کانال‌های اطلاع رسانی مخالف را می‌بندند.

وی با بیان اینکه تفکر لیبرالیسم بر آزادی جریان اطلاع‌رسانی و آزادی بیان تاکید خاص دارد و بدون آن جامعه را مساوی با دیکتاتوری حتمی می‌داند، گفت: غربی‌ها تمام کانال‌های ایران را از ماهواره‌ها حذف کردند و تحمل روشنگری حتی با یک کانال ایران را هم نداشتند و این بدترین انصراف و استعفاء از اصول مسلم لیبرالیسم است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در سه عرصه ضربه بزرگی به تمدن غرب و به مجریان اندیشه لیبرالیسم زد و باعث شد آنها بسیاری از اصول لیبرالیسم و بندهای قانون اساسی خود را زیر پا بگذارند و برای حجاب جریمه گذاشتند در حالی که طبق اندیشه سکولاریسم، اصحاب هر دین در آداب دینی خود آزاد هستند.

خطیب جمعه اردبیل با یادآوری محدودیت‌های آزادی بیان در رژیم طاغوتی خاطر نشان کرد: در زمان شاه، ساواک که ساخته دست آمریکا بود واژه‌های خاصی به مطبوعات داده و گفته بود هر کس این واژه‌ها را به کار گیرد باید از دفتر روزنامه یک راست به زندان اوین برود و به اصطلاح ضرب المثل آذری‌ها حالا مرده بلند شده و می‌خواهد صورت مرده شوی را بشوید ! اما ملت ما خیلی فهیم‌تر از آن است که مورد تحمیق دشمنان قرار بگیرد.

آیت الله عاملی اضافه کرد: نماد آزادی بیان در غرب این است که در آلمان از تمام روزنامه‌ها تعهد گرفته اند که یک کلمه علیه اسرائیل ننویسند و اگر کسی در آلمان علیه ایران و روسیه مطلبی بنویسید، فوراً مقام می‌گیرد و اگر صاحب مقام باشد و ذره ای از این دو کشور حمایت کند از کار برکنار می‌شود و سفیر سابق آلمان در ایران نیز بعد از بازگشت مقام خوبی در آلمان گرفت.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به برخی رفتارهای مقامات غربی گفت: از نظر آن‌ها هرگونه بی عفتی با توافق قابل حل است و این مطالب برای جوانان عزیز مخصوصاً دختران ما که امید و آینده کشور هستند بسیار مهم است و آنها باید بدانند که انتهای خط بی‌عفتی به کجا منجر می‌شود و اینگونه تنزلات و تنازلات از شخصیت‌های اروپایی جهت مبارزه با ایران، انتقام خداوند و خون شهدا از آنهاست.

وی گفت: دنیای امروز برای حفظ و صیانت جان انسان‌ها و رسیدن به صلح جهانی به دیدگاه‌های انسانی، عاطفی و عقلانی احتیاج دارد و هیچ کس از فاجعه اوکراین خوشحال نیست اما حس انتقام و تضعیف دشمن در دولت‌های اثرگذار در ماجرای اوکراین آینده دنیا و آینده بشریت را تاریک نشان می‌دهد و دنیا واقعاً به تعبیر امیرالمومنین “الدُّنیا کاسِفَةُ النّورِ ظاهِرَةُ الغُرور” که در توصیف ایام قبل از بعثت بیان شده می باشد.

امام جمعه اردبیل افزود: اروپا با حرص و ولع تمام می‌گوید بزن فداک ابی و امی!؛ از لحن همه بوی خون می‌آید و معلوم بود ملت بیچاره اوکراین را وجه المصالحه کرده اند و در جنگ ایران و عراق نیز همه آنها به صدام می‌گفتند بزن فداک ابی و امی! و در سوریه نیز به داعش می‌گفتند بزن فداک و امی! و به اکراد سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، جبهه التحریر و… نیز می‌گفتند بزن فداک ابی و امی! و به عربستان نیز در برابر مردم مظلوم یمن مدام می‌گفتند بزن فداک ابی و امی!

آیت الله عاملی تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است به منافقین می‌گویند ایرانی‌ها را بزنید و بیش از ۷۰ سال است به اسرائیل می‌گویند بزن فداک ابی و امی! و در هیچ زمانی مثل الان خون انسان این قدر ارزان و رخیص نبوده است و زمانی نخست وزیر اسپانیا گفت ما ایران را زمین می‌زنیم ولو باعث شود که خودمان نیز زمین بخوریم! و مشابه آن این است که تا حال فقط آمریکا بیش از ۹۷ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده اروپا نیز تا حال بیش از ۴۰ میلیارد دلار کمک کرده و هنوز ادامه دارد.

وی در خاتمه افزود: رحم و دلسوزی در ۱+۵ یک وجود ندارد و گفت و گو با آنها و انتظار انصاف و مروّت از آنها انتظار سختی است و مشاور ریگان این هفته گفته است که پوتین ساده لوح هست و خیال می‌کند در آمریکا مردی وجود دارد که عرضه گفت و گو درباره معضلات جهانی را داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا